Enghracing Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Har holdt på å bygge denne bilen i 4 år nå...er litt oppgraderinger hver vinter. hehe Så jeg legger ut noen bilder. Det er en Kadett E GSI med Turbo. Og det er en 2L OHC 8v. Men den er stroket ned til 1,9L pga 1,8l råder og WV boble stempel. Masse hjemmemekk her ;) Her er sånn motoren var ifjor Forbrenningskammer freset ut pga mindre komp: Før: Etter: Dette er det gamle innsuget: Dette er det nye innsuget jeg har bygget i år: Nytt grenrør: Større intercooler: Bygget om fangeren også: Ny catchtank og rør inn på turbo: Her er bremsene som er på bilen: AP Racing skiver på 310mm. 4 stemplet calipere. Og Wilwood bak i orginal str bare slisset. Fler bilder kommer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gul-tusj Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Dette sjer bra ut! Fint at noen gjør noe med Opel'n sin :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Ser veldig bra ut ja! :) Skal du få benka den snart? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Georgen Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Oi, dette så gromt ut! Hvor mye regner du med at den vil bruke på mila? :P Siter - Audi A6 2.6V6 '95 Vulcanschwartz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enghracing Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Ser veldig bra ut ja! :) Skal du få benka den snart? Skal prøve å få benket den i sommer. Er litt som gjenstår. Har kjøpt nytt datasprut også, så jeg skal prøve å få mappet det sånn passe, så skal jeg ta finmappingen i benken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enghracing Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Oi, dette så gromt ut! Hvor mye regner du med at den vil bruke på mila? :P Tja si det....er man lett på foten, så går den vel sånn greit ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daruu Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Var det du/denne som kjørte på gatebil på våler i fjor? Var ihvertfall en kadett der som gikk grisebra ;) Siter - 1989 Volvo 740 GL - Brukis - 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enghracing Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Var det du/denne som kjørte på gatebil på våler i fjor? Var ihvertfall en kadett der som gikk grisebra ;) Nei det var ikke meg. Er ikke akkurat vanskelig å kjenne igjen bilen min da. Hehe Kommer ikke til å gå grisebra min... Skal bare ha opp i mot 350hk. Men går bra nok i den lille bilen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett turbo Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 ser kjempe ut det der! har du nå gjen av det gamle?? har en gsi 8v æ helpå å jasse litt seru så ska æ på me turbo tengt æ. men hvet itj ka æ treng alt.. å det så ut som du har prøvd ut litt på 8v. ta kontakt på mailen min om du orker med noen tips/tilbud:) mvh martin martin_gulla@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 Kult prosjekt dette! Stå på! Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiniHansen Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Ja dette var ganske rått egentlig. Men hvorfor de 'nye' rådene og stemplene ? har vel noe med at de er sterkest ? :P Kan bare ikke forestille meg et "50" hesters stempel er så sterkt ? Jaja Lykke til! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enghracing Skrevet April 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Ja dette var ganske rått egentlig. Men hvorfor de 'nye' rådene og stemplene ? har vel noe med at de er sterkest ? :P Kan bare ikke forestille meg et "50" hesters stempel er så sterkt ? Jaja Lykke til! :) Nye råder å stempler? Jeg kjører fortsatt med orginal råder og smidde WV boble stempel. De rådene er kraftige, så får håpe de holder. Er tenning og alt i orden så skal de holde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiniHansen Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Nye råder å stempler? Jeg kjører fortsatt med orginal råder og smidde WV boble stempel. Ops , tenkte at rådene var fra en annen motor (1.8L) stemplene var vw, jaja glem det. Digger forresten lakken/stilen du har på bilen. :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enghracing Skrevet April 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Ops , tenkte at rådene var fra en annen motor (1.8L)stemplene var vw, jaja glem det. Digger forresten lakken/stilen du har på bilen. :thanks hehe. Rådene er fra OHC 1,8l. De er mye kraftigere enn 2l rådene. Takk...ble fronøyd med fargen selv jeg... Var så j... mye farger å velge mellom, så tok den bare!! :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 kult prosjekt dette! lykke til videre;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg