Gå til innhold

Kadett E GSI Turbo

Ranger emnet


Enghracing

Anbefalte innlegg

Har holdt på å bygge denne bilen i 4 år nå...er litt oppgraderinger hver vinter. hehe Så jeg legger ut noen bilder.

 

Det er en Kadett E GSI med Turbo. Og det er en 2L OHC 8v. Men den er stroket ned til 1,9L pga 1,8l råder og WV boble stempel. Masse hjemmemekk her ;)

 

m005.jpg

 

Kadettigarasjen1.jpg

 

Her er sånn motoren var ifjor

turbomontertettervisning003.jpg

 

Motorkomplett4.jpg

 

Forbrenningskammer freset ut pga mindre komp:

Før:

Forbrenningskammerfr.jpg

Etter:

2007.jpg

 

Dette er det gamle innsuget:

oppstart016.jpg

 

oppstart018.jpg

 

Dette er det nye innsuget jeg har bygget i år:

Innsug2018.jpg

 

Innsug3020.jpg

 

Innsug3021.jpg

 

 

Nytt grenrør:

Grenrrsandblst002.jpg

 

Grenrrsandblst004.jpg

 

Større intercooler:

Icmontering006.jpg

 

 

Bygget om fangeren også:

fangerferdigpusset001.jpg

 

Ny catchtank og rør inn på turbo:

Catchtank3.jpg

 

Catchtank1.jpg

 

Her er bremsene som er på bilen:

 

AP Racing skiver på 310mm. 4 stemplet calipere. Og Wilwood bak i orginal str bare slisset.

Grommebremser.jpg

 

Fler bilder kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 257
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja dette var ganske rått egentlig.

Men hvorfor de 'nye' rådene og stemplene ? har vel noe med at de er sterkest ? :P Kan bare ikke forestille meg et "50" hesters stempel er så sterkt ?

Jaja Lykke til! :)

 

 

Nye råder å stempler? Jeg kjører fortsatt med orginal råder og smidde WV boble stempel. De rådene er kraftige, så får håpe de holder. Er tenning og alt i orden så skal de holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops , tenkte at rådene var fra en annen motor (1.8L)

stemplene var vw, jaja glem det.

Digger forresten lakken/stilen du har på bilen. :thanks

 

hehe. Rådene er fra OHC 1,8l. De er mye kraftigere enn 2l rådene.

 

Takk...ble fronøyd med fargen selv jeg... Var så j... mye farger å velge mellom, så tok den bare!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår