Gå til innhold

hvor skal slangen inn

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

får prøve med en ny tråd angående mekanisk bensinpumpe, hvor skal slangen fra tanken inn.. vart litt i tvil når pompen ikke klarte å fra til seg fludium.

1 liter bensin på en flaske, hold den høyere en forgasseren koble til bensinslangen fra pumpa til forgasseren, start opp motoren, hold fingeren over et/begge røra på pumpa,det som suger skal ha slangen fra tanken.:D

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 liter bensin på en flaske, hold den høyere en forgasseren koble til bensinslangen fra pumpa til forgasseren, start opp motoren, hold fingeren over et/begge røra på pumpa,det som suger skal ha slangen fra tanken.:D

Hva er den vanligte tomgangsturtall på en v8, jeg for min del har ikke kunnet gå under 1000 omd, da vil den stoppe når jeg setter den i gir. har turteller som viser det.

dette er en pontiac t/a 80 med 350 chevy motor.

var forr snar til å ta av vakumslangene på forgasseren Holly 650, noen sier at fordeleren skal ha vakum når motoren går på tomgang andre ikke, hva er rett...:hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal ikke ha vakuum på tomgang ,bare på delgass.Gir tidligere tenning.

Hvis bilen din ikke går under 1000 rpm har du enten en ekstrem kam eller vakuumlekasjer,evnt veldig sen tenning.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den vanligte tomgangsturtall på en v8, jeg for min del har ikke kunnet gå under 1000 omd, da vil den stoppe når jeg setter den i gir. har turteller som viser det.

dette er en pontiac t/a 80 med 350 chevy motor.

var forr snar til å ta av vakumslangene på forgasseren Holly 650, noen sier at fordeleren skal ha vakum når motoren går på tomgang andre ikke, hva er rett...:hellothere:

Her er en link til en side med mye info

http://autozone.com/servlet/UiBroker?ForwardPage=/az/cds/en_us/0900823d/80/1a/1c/3f/0900823d801a1c3f.jsp

http://autozone.com/servlet/UiBroker?ForwardPage=/az/cds/en_us/0900823d/80/1a/1c/81/0900823d801a1c81.jsp

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal ikke ha vakuum på tomgang ,bare på delgass.Gir tidligere tenning.

Hvis bilen din ikke går under 1000 rpm har du enten en ekstrem kam eller vakuumlekasjer,evnt veldig sen tenning.

mener å att den ikke skal ha vakum. har ikke no lekasje å kammen er en lett performers kam, det et delenummer 2102. kan stille tomgangen lengre nde, men da stopper motoren . slik har det vert på alle amcarene jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm! Litt viktig at så lenge fordeleren din bare har ett vac. uttak så skal du ta ut vac. på forgasseren på oversiden av spjella i forgasser`n. På Holly sitter det vanligvis et utak på siden av metringplata (den mellom flottørhus og forgasserkroppen)

Hovedregel er at det sitter på primær siden av forgasseren.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm! Litt viktig at så lenge fordeleren din bare har ett vac. uttak så skal du ta ut vac. på forgasseren på oversiden av spjella i forgasser`n. På Holly sitter det vanligvis et utak på siden av metringplata (den mellom flottørhus og forgasserkroppen)

Hovedregel er at det sitter på primær siden av forgasseren.

okei. er det ikke det ene så er det fanden noe annet. får girspaken kunn i p r og n, og 3 2 1 vill ikke spaken gå i, dette har skjedd etter jeg parkerte bilen i vinter. har vert under å sett om det var noe som tok i mot, men nei, ikke inni girvelgeren heller. ka kan det være. kassen er nesten ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider