Gå til innhold

Klakkelyd når jeg tar igang eller svinger

Ranger emnet

Flintstones

Anbefalte innlegg

Helou,

Kjøpte meg en 323 F, 93 modell for et par uker siden og har måtte ut med mer en jeg hadde regnet med ...

Nå, de siste dagene har det begynt å komme en klakkelyd som dukker opp når jeg starter å kjøre, svinger til hvilken som helst kant eller rygger. Når jeg har kommet opp i fart hører jeg ikke noe til det med mindre jeg svinger litt skarpt.

Tenkte kanskje at det var ei drivknute eller to men siden lyden er der uansett hvilken retning jeg svinger eller om jeg skal starte å kjøre rett fram var det litt snodig. Og begge drivknutene kan vel ikke bli utslitte samtidig. Når jeg sitter inni bilen høres det heller ikke ut som om de kommer fra noen av sidene men rett under bilen.

Kan det være et drivledd som må byttes?

Hjertelig takk for all hjelp som måtte komme :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du besvarte dine egne spørsmål ganske greit... Det kan også muligens være et løst motorfeste, men dette vil vel høres mer ut som knirking enn klakking. Sjekk også hjullagrene. Lykke til! ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt tralla på verksted og dem trudde det var nedre bærekule på høyre side. Den må uansett skiftes så da venter jeg til det blir gjort å ser om lyden blir borte.

Dem skulle ha 1500 for å skifte det, er det mye for bare ei bærekule?

Kommer med oppdateringer om knakelyden blir borte eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider