Gå til innhold

bil batteri.. hva lønner seg?

Ranger emnet

BENT87

Anbefalte innlegg

hei lurer på om biltemas batteier er noe?

har tenkt litt på dette, og skal ta et slik inn fra usa men dette tar litt tid..

Kinetik HC800 - 800 Ampere Power Cell

hc800%20%20KINETIK.JPG

og må ha et nytt batteri siden mitt eg ødelagt...

så de eg lurer på skal eg kjøpe et billig bateri eller gå på høgeren og "stjele" meg et der?

hva lønner seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lurer på om biltemas batteier er noe?

har tenkt litt på dette, og skal ta et slik inn fra usa men dette tar litt tid..

Kinetik HC800 - 800 Ampere Power Cell

hc800%20%20KINETIK.JPG

og må ha et nytt batteri siden mitt eg ødelagt...

så de eg lurer på skal eg kjøpe et billig bateri eller gå på høgeren og "stjele" meg et der?

hva lønner seg?

blir det ikke kostende mye for frakta om du tar inn ett sånt da? morel.no selger jo disse for underkant av 2000,- tror jeg

Do-It-Yourself - DIYstash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir det ikke kostende mye for frakta om du tar inn ett sånt da? morel.no selger jo disse for underkant av 2000,- tror jeg

eg vet eg vet...!

får det til 600,- i usa ca... og bror min skal ta inn en chopper så eg henger med bare på der...! men vil jo bli toll muligens da... men de finner eg.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det koster 100$ i USA og 2000 kr i Norge må det være en importør eller forandler som tar seg grådig betalt.

Er det lett å få rabatt på morel da? Har selv vurdert Kinetik HC2000 (om det er plass i bilen da)

Send importøren en mail og spør.

Spør du ikke, kan du ikke regne med å få et fornuftig svar!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er betillt ifra USA er så sinnsykt mye billigere. Så etter et GulTop selv, og jeg kunne få det til norge for 1000 lappen! det er inklusive frakt! i norge er det opp imot 2000 for et slikt batteri. Og 2000 for et hc800 er en kjip pris!

Er jo som Exide Maxxima 900 det, folk betaler 16-1700kr for det i Norge eller noe, selv om det faktisk selges til rundt 1000 lappen endel plasser, folk vet bare ikke hvor, FORDI de aldri gidder å sjekke rundt..

Dette gjelder egentlig alt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo som Exide Maxxima 900 det, folk betaler 16-1700kr for det i Norge eller noe, selv om det faktisk selges til rundt 1000 lappen endel plasser, folk vet bare ikke hvor, FORDI de aldri gidder å sjekke rundt..

Hvor får du den for den prisen! Kan få det batteriet til 1400 her hvor jeg bor! Men 1000kr er jo sinnsykt billig! Og så vidt jeg vet så er det et bra batteri! En kompis har det og han er meget fornøyd! uten å ha oppgradert ledningsnettet i motorrommet å bunner han på ca 13V ved det største spennings fallet!

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur eg fant et slikt i dag på huggeren... 100,- :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en grunn til det? Neida, Stinger er mye av samme ulla som de andre AGM'ene, såvidt jeg har fått med meg - overpriset og oppskrytt. Jeg spiller høyt med et blybatteri, jeg.

Neida, fra spøk til Halvorsen, Stingerbatteriet leverer varene. Det gjør vel alle de andre også, la prisen bestemme hvor du skal handle. De fleste AGM'er leverer mer enn nok til "vanlig" bruk og misbruk med alt fra 6-700A og opptil flere tusen A i korte perioder (500A er jo ca 6150W, i en idéell verden med motoren avslått, og det er sjelden behov for selv så "lite" strøm...).

Jeg HAR sett et Stinger-batteri svulme opp så det så ut som om det skulle eksplodere, men det kan ha vært dårlig jord eller feil ladespenning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider