Gå til innhold

Hva trenger man helt enkelt? Meguiars

Ranger emnet


Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Mange flotte guider her på forumet. Eneste problemet er vel at de som skrive dem er litt for proff :)

 

Hva trenger man av produkter om man bare skal vaske bilen og polere den og få et greit no resultat? Sikter ikke så alvorlig høyt enda.

 

Alt jeg vil ha er en flaske god shampoo, en voks og evt. noe annet må-ha-greier. Noe som gjør ting enklere.

 

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk skal holde seg langt unna skilpadden..

 

Du trenger følgende :

 

NTX wash

NTX Tech wax

Meguiars pure polish

 

Da har du til vask og polish, du kan eventuelt komplettere med en mikrofiber vaskehanske, ett water towel til å tørke bilen med og polish pads og mikrofiberkluter. Mulighetene er uendelige..

 

Kjøper du fra autogeek sparer du masse penger

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på denne posten, den enkel og grei. Ikke mye jobb.

 

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=152676

 

Porto fra autogeek får du sendt på mail etter at du har sendt orderen, syntes du det blir for drøy pris mht frakt, lar du bare være å svare på mailen, etter to dager slettes orderen din på AG. Om du syntes frakt prisen er ok, svarer du bare "I approve order nr: xxxxx" og de sender varene samme dagen eller dagen etter.

 

5L kanner o.l koster en del å sende, så det er ikke bestandig det lønner seg, men i 90% av tilfellene er det penger å spare. Dessuten er jo utvalget der ENORMT....

 

Desverre går feks Meguiars i mellom mange ledd før det ender opp i butikken i Norge, derfor blir prisene noe høye her. MEN når det er sagt, er Meguiars verdt prisen de tar da 99% av produktene de selger er av prima kvalitet.

 

Betaler heller mer for noe som jeg vet gir bra resultat en å spare noen lapper å kjøpe noe som ikke holder, eller er tungt å jobbe med på bilen. TW er i MINE øyne grunnen til at mange vegrer seg mht polering av bil. Selv om mange av produktene de selger er helt "ok" Har jeg holdt meg til feks Meguiars etter at jeg har fått de resultatene jeg ønsket (eller bedere) når jeg har brukt deres produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bestille meg litt små-snax bare for å teste.

 

Vil dette holde i første omgang?:

Meguiars NXT Generation Car Wash

Meguiars NXT Generation Tech Wax

 

Er det no annet spess jeg bør skaffe meg? Tenkte kanskje på en slik vaskehanske, men har hørt litt av hvert om den.. :/

 

Titta litt på denne: http://www.autogeek.net/meguiars-clay-kit.html Hadde jo vært gøy å prøve noe nytt. Mye arbeid? Man skal vel vokse etter man har brukt clay?

 

Bestilte en slik, Meguiars Smooth Surface Clay Kit da jeg først var i gang :)

 

Hadde aldri trodd at å polere en bil var slik "vitenskap" som dette, men tviler ikke på resultatene.

 

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt med en vaskehanske, i lammeull eller chennile cotten, ingenting i veien med dem, funker supert.

 

Og burde nok polere etter at du har brukt claybar, men vet ikke om det holder med NXT Tech Wax?

 

Claybar burde du ha, det er ikke mye jobb egentlig, bare spute på Quik Detailer på et område og på clay'en også gnu/dra den fram å tilbake, så kjenner du når den ikke tar mer, da bruker du en microfiber klut å tørker av QD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Claybar burde du ha, det er ikke mye jobb egentlig, bare spute på Quik Detailer på et område og på clay'en også gnu/dra den fram å tilbake, så kjenner du når den ikke tar mer, da bruker du en microfiber klut å tørker av QD.

 

 

Er det bare og gnu/dra fram og tilbake med clay`en????

gikk over bilen etter vinteren men kunne ikke si det hjalp mye...

brukte scratch x for og få fjernet ingrod skitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drevet ute med den idag, på 2 biler, er veeldig fornøyd:D Men på asfaltflekker og annet møkk, de prøver jeg å ta med Bug & Tar Remover, mest for at clay'en ikke skal bli så møkkete. Men tok noen asfaltflekker idag med clay, fungerte bra det.

Lakken ble så glatt og god at jeg ble stående å føle på lakken:p

 

Edit: Forresten, fant noen riper nede ved døra og bak ved fangeren, trodde egentlig ikke de ville gå bort men gikk over med ScratchX, polish og NXT Tech Wax, fant dem ikke igjen engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er det bare og gnu/dra fram og tilbake med clay`en????

gikk over bilen etter vinteren men kunne ikke si det hjalp mye...

brukte scratch x for og få fjernet ingrod skitt.

 

Scratch X er ett middel for å fjerne lette swirls i lakken, det får du ikke fjernet noe inngrodd skit med.. SÅ det var ikke så rart grinchy

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår