Mazda 323f Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Skal sote rutene hos en proff snart, kommer til å sote foran også, men ikke fullt så mye... vet dette er ulovlig, men får jeg feil på det på eu godkjenning? Siter Audi A3 97 1.8 automat/klima VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s) * Toyota Celica 91 2.0 GTi * Mazda 323F 91 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Ja, men det kan jo hende at de ikke ser det. Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 323f Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Vil tru dem ser det, men kan jo prøve meg på å si at det er org fra fabrikk, er jo mange biler som har tona ruter org så! er 1 år og 11 mnd til neste eu godkjenning så:) Siter Audi A3 97 1.8 automat/klima VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s) * Toyota Celica 91 2.0 GTi * Mazda 323F 91 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 De vil se det, men det er mange som ikke bryr seg.. Jeg hadde soting på alle ruter på min golf og fikk mangellapp på EU. Bilen måtte vises for Statens vegvesen før den kunne EU godkjennes.. Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 vet dette er ulovlig, men får jeg feil på det på eu godkjenning?Hva tror du egentlig..? :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mars 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Jeg har lyseste "biltema"-solfilm på alle sideruter. Bilen gikk rett igjennom EU hos NAF. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 323f Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2007 Hva tror du egentlig..? :) Tenkte bare det var politi som var hissig på sånt, men tenkte siden mange har det orginalt, og mange firmaer gjør det... Og jeg skal gjøre det hos han som soter alle bilene til bmw i området her skulle gjøre det, så er det jo sikkert mange flere som har det... Faens dritt Siter Audi A3 97 1.8 automat/klima VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s) * Toyota Celica 91 2.0 GTi * Mazda 323F 91 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Ja flere biler har dette orginalt. Men alle biler kan ha soting foran hvis man ønsker. Men her er det veldig viktig å ikke sote for kraftig. Har en venn som jobber på Eu-kontroll verksted, og han sa at det var en viss prosent som er tilatt på de fremste rutene (husker ikke eksakt, men mener det var snakk om max 25% soting). Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Kos jeg har nest lyseste 3M filmen på ALLE rutene på bilen :) Ble stoppa av politiet, og de sa ingen ting på sotinga :D Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Ja flere biler har dette orginalt. Men alle biler kan ha soting foran hvis man ønsker. Men her er det veldig viktig å ikke sote for kraftig. Har en venn som jobber på Eu-kontroll verksted, og han sa at det var en viss prosent som er tilatt på de fremste rutene (husker ikke eksakt, men mener det var snakk om max 25% soting). Solfilm er ikke tillat på ruter foran B stolpen. Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Kos jeg har nest lyseste 3M filmen på ALLE rutene på bilen :) Ble stoppa av politiet, og de sa ingen ting på sotinga :D Samme her, hverken politiet eller EU hos NAF førte til noen bemerkninger. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenRs Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Er det ikke lov i det hele tatt forran, tenker ikke frontruta, men på sidene forran? Har hørt at det er lov med en viss % lysgjennomslipp? Edit: Leste litt lengre opp:D Siter 1999 VW Golf GTI Exclusive 2003 Aprilia RS 125 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Har mye å si om hvilken film du velger. Forskjell på solfilm og solblock. Lys soting er finere også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Hvor mange ggr har dette vært diskutert nå?? Film og klistremerker er ikke lov på noen ruter foran b-stolpen, dvs ruter i fordører og frontrute Hva som slippes igjennom av svaksynte kontrollanter er noe helt annet, og må tas på glippkontoen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_K Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Er det ikke lov i det hele tatt forran, tenker ikke frontruta, men på sidene forran? Har hørt at det er lov med en viss % lysgjennomslipp? Edit: Leste litt lengre opp:D Jeg ble stoppet av UP for endel år tilbake, på grunn av at jeg hadde sotede sideruter foran. Han ville gi meg mangellapp på grunn av dette, og jeg spurte om han kunne vise meg hvor i kjøretøyforskriftene det sto at jeg ikke kunne ha sotede sideruter foran (måtte jo selvfølgelig prøve å kverulere litt!). Han gikk inn i politibilen, fant frem kjøretøyforskriftene og viste meg det... Det er ikke tillatt med noen som helst slags film på sideruter foran b-stolpen. Jeg la meg skinnflat og godtok mangellappen med EN gang... Det har også hendt at jeg har blitt stoppet av polisen og de ikke har sagt noe på rutesotingen, men det tror jeg bare har vært flaks. Det er forøvrig endel år siden jeg har hatt sotede ruter på noen av bilene mine nå uansett. Siter '79 Volvo 244DL, skal bli 254R '84 Volvo 244GLT, blir snart spiker '90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt '93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi '99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg