240Rallye Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Som topic sier så har jeg fått problemer med motoren på min 242. Den går på 3syldindre (sylinder nr 3 som ikke går). Det er komp der, pluggledninger er bytta, samt plugger. Det ryker blått av bilen, lukter ekstremt skarp bensin av eksosen.. Noen som kan ha noe tips eller noe angående dette? Jeg fikk skilter på mandag etter å ha bygget bil i 11/2 år så jæævli kjedelig at den begynte sånn etter 2 dager på veien... Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Som topic sier så har jeg fått problemer med motoren på min 242.Den går på 3syldindre (sylinder nr 3 som ikke går). Det er komp der, pluggledninger er bytta, samt plugger. Det ryker blått av bilen, lukter ekstremt skarp bensin av eksosen.. Noen som kan ha noe tips eller noe angående dette? Jeg fikk skilter på mandag etter å ha bygget bil i 11/2 år så jæævli kjedelig at den begynte sånn etter 2 dager på veien... Søk litt rundt på forumet, det er mange som har hatt samme problemet.. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 Finner ikke noe med samme feil jeg. Mulig jeg er dårlig til å søke.. Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 regner med du har sjekka at du har gnist? Hva var komp'en på varm motor? Trykk i kjølesystem eller vannforbruk? (Topp-pakning..) Fikk selv de samme symptomene da jeg blåste topp-pakningen på min b230ft for 2 uker siden. Min gik på 3 sylindere imellom 15 sekunder og 2 minutter etter oppstart, før den gikk over til 4. Pluggen ble full i vann, og tennte ikke lenger, før jeg fikk rensa opp med høy turtall, og da tennte den på alle 4. før dette røyk det relativt mye hvitt, og stanken av bensin var absolutt til stede. Jeg bytta topp-pakning, og alt ble bra. så på den gamle at det var brudd mellom sylinder nr 4 og en kjølekanal.... eksosen på syl 4 var rein som ei barnerumpe. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 regner med du har sjekka at du har gnist? Hva var komp'en på varm motor? Trykk i kjølesystem eller vannforbruk? (Topp-pakning..) Fikk selv de samme symptomene da jeg blåste topp-pakningen på min b230ft for 2 uker siden. Min gik på 3 sylindere imellom 15 sekunder og 2 minutter etter oppstart, før den gikk over til 4. Pluggen ble full i vann, og tennte ikke lenger, før jeg fikk rensa opp med høy turtall, og da tennte den på alle 4. før dette røyk det relativt mye hvitt, og stanken av bensin var absolutt til stede. Jeg bytta topp-pakning, og alt ble bra. så på den gamle at det var brudd mellom sylinder nr 4 og en kjølekanal.... eksosen på syl 4 var rein som ei barnerumpe. Var fattern som sjekket den så jeg så ikke hva den var for noe. Men, den var visst ok. Å er gnist ja. Er ikke vannforbruk el noe heller.. Så, begynt på at det kan være en temperatur føler? Den bruker nok litt mer bensin enn vanlig, å det kommer ut igjen bensin i overgangen til turbo fra manifold. Så ryker derfra.. Men, vet liksom ikke helt hva vi skal gjøre.. Om vi skal prøve bytte temp følere...!? Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet April 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 Har nå bytta luftmengdemåler på bilen min, det hjalp ikke. Fant ut isted at det er 2dyser den ikke reagerer på i det hele tatt... Noen som har tips? Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
75mk2 Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 Sjekk dysene, evnt prøv et annet sett. Kan høres ut som den sylinderen får alt for mye bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 gåen dyse? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.