Gå til innhold

GTR Garage Prosjekter (Update 18.05.2007) Film fra Gatebil

Ranger emnet


Quicksilver

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg tenkte å legge ut noen oppdateringer ang bilen min, det er en 93 mod R33 GTS, som har gått 84.000km.

 

R33_drift_003.jpg

 

her er spec med oppdateringer på ting som har blitt/blir gjort vinter 2007 :

 

RB26DETT motor

Ny R33 N1 veiv

GTR Garage grenrør

Trail 44mm WG

Garret GT3540R Turbo

Sard 1000cc dyser

Sard Fuelrail

Nismo N1 Oljepumpe

Nismo N1 vannpumpe

ACL race bearings veiv og råder

Eagle Råder (ikke Summit low cost shit)

ARP 2000 rådebolter

CP stempler

Tomei 1.2mm topp pakkning

Tomei ventil fjærer

Tomei 260 9.3 inn/ut

Tomei kam drev

lett porting

ARP Head Studs

ARP Main Studs

OS Giken 3 plate clutch

Nismo motorfester

Nismo 61 graders thermostat

 

Custom GTR til/GTS Oljepanne, med større bunn, skvalpe skott, lenger olje pickup, 12AN retur fra catch tank å 12AN veiv ventilasjon

ATI Veiv race balanserings hjul

 

Haltech E11v2 ECU

ATS Carbon 2 way diff

Tein Drift coilover kit

2x 300L /timen Denso pumper i tanken

Fuel catchtank

XRP kobblinger å slanger

 

GTR vinge

GTR front fanger

 

innmaten er avbalansert og vekt justert

 

Forventet effekt ved 1.5-6bar er ca 600hk/700Nm på E85 :)

 

 

GTR_drift_1.JPG

GTR_drift_2.JPG

GTR_drift_3.JPG

GTR_drift_4.JPG

GTR_drift_5.JPG

GTR_drift_6.JPG

sdf_products.jpg

 

GTR_Garage_2wd_sump_for_RB26dett_001.jpg

 

Block etter syrebad

GTR_drift8.JPG

GTR_drift14.JPG

 

Da var bunnen ferdig sammensatt, vi gikk seff tom for silicon så bunnpanna får vente til mandag :)

GTR_drift16.JPG

 

Da var toppen på, måtte prøve turbon med en gang hehe..

GTR_drift17.JPG

GTR_drift18.JPG

 

glassblåste litt :) i 2 timer... Takk til Engelund-racing.com for lån av utstyr ;)

 

GTR_drift19.jpg

 

å polerte litt :)

 

GTR_drift20.jpg

 

Vi fikk monert insug, dyser, rail++ men vi får ikke satt i kammene før ventil løfterne kommer, Tomei er vist litt trege nå om dagen..

 

GTR_drift21.jpg

 

GTR_drift22.jpg

 

Det er noen slanger som skal på plass under org GTR insug hehe

GTR_drift23.jpg

 

Da var motoren på plass :)

 

GTR_drift25.jpg

 

Bunnpanna fylte opp bra :D

 

GTR_drift24.jpg

 

Ny Intercooler må på

 

GTR_drift26.jpg

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begynt med "det billige racefuelet" du også ser jeg.. :)

 

Nei jeg har ikke prøvd det ennå men tenkte at det kansje hadde vært noe å teste ut på denne bilen.. med 430Rwhk så brukte den nesten 20L på 10Min på rudskogen så da utgår racefuel i hverfall hehe

men jeg har satt i store nok dyser til å ta ut 650-700hk på E85 tror jeg. Har du erfaring med E85 så sving innom verkstede en kved så kan vi diskutere litt :)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke prøvd det ennå men tenkte at det kansje hadde vært noe å teste ut på denne bilen.. med 430Rwhk så brukte den nesten 20L på 10Min på rudskogen så da utgår racefuel i hverfall hehe
8-900 kroner i fuel for 10 min moro... et stykke unna økonomisk ja..
men jeg har satt i store nok dyser til å ta ut 650-700hk på E85 tror jeg. Har du erfaring med E85 så sving innom verkstede en kved så kan vi diskutere litt :)
Hvor har du det nå..? I/ved heimen?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder til litt lenger nord nå, 10min nord for gardermoen :)

 

bare å plinge, vi kommer til å skru hele helgen, tenkte å bremse den før Rudskogen treffe den 14. april

Den er grei...svinger oppom på lørdag tenker jeg. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny 3 raders alu Radiator

 

GTR_drift27.JPG

 

et bilde til av 500hk IC vs 800hk IC

 

GTR_drift28.JPG

 

Litt deler for å få mere rattutslag :D

 

GTR_drift29.JPG

 

Ny diff har ankommet, ble en 2. way 20 platers Carbon lamel diff

 

GTR_drift36.JPG

 

IC rør ferdi tilpasset, så i morgen blir det en del polering på meg

 

GTR_drift37.JPG

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår