Gå til innhold

Bytte girkasse?

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

Skal bytte girkasse i min -87 gl. Er en 4 trinns kasse på den(m45) og skal sette en girkasse fra min -86 gle som har 5 trinns(m47), men en skrue gjenstår på 4 trinns kassa, får ikke løsna den, ikke faen, vanskelig å komme til også, det er den skruen nærmest torpedoveggen.

 

Også lurte jeg på om jeg må bytte mellomaksling i samme slengen?

 

Håper noen vet, lei av å plages :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bytte mellomaksling ja, M47-kassa er lengre enn M45. Hvis du ikke har gjort det allerede, så ta av traversen til girkassa og senk girkassa litt i bakkant. Dette gir litt bedre tilkomst med x-antall forlengere på de øverste boltene på girkassa, funket hvertfall når jeg byttet girkasse. Hvis ikke dette funker får du heller banne litt til...

'78 Volvo 242 Prosjekt

'82 Volvo 244 B21AT (spiker)

'72 Chevrolet Camaro 350cid (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte girkasse i min -87 gl. Er en 4 trinns kasse på den(m45) og skal sette en girkasse fra min -86 gle som har 5 trinns(m47), men en skrue gjenstår på 4 trinns kassa, får ikke løsna den, ikke faen, vanskelig å komme til også, det er den skruen nærmest torpedoveggen.

 

Også lurte jeg på om jeg må bytte mellomaksling i samme slengen?

 

Håper noen vet, lei av å plages :)

 

 

huske du jeg sa du måtte løsne den øverste skruen først? var jo en grunn.

du må bytte melomaksling å fordi M47 kassa er lenger enn M45 om jeg ikke husker feil.

 

si fra om du trenger hjelp.

-jimma-

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker, men trur man kommer til med fastnøkkel med skralle-funksjon! (har ikke fått sjekket enda) men om man får den innpå burde det jo gå ganske greit da :)

Jeg skrudde forresten av den skruen ved at jeg stakk den ut til venstre (når du sitter i setet i bilen) også stakk jeg handa inn fra andre sida og sørget for at nøkkelen ikke glapp og at pappa traff skruen, så skrudde han! Gikk egentlig ganske greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alle skruene på girkassa skrudd ut, og mellomakslingen er skrudd av. Må finne en løsning på clutchvaieren, den sitter fast i en sånn gummiforing. Så har kommet på to løsninger: 1: skjære den sund sånn at jeg får tatt den ut. 2: ta løs hele greia, fra clutcpedalen. Men må jo få den av, gidder ikke kjøpe ny! Og den clutchvaieren var gått av på den kassa som nå skal inn(m47)

 

Forhåpentligvis blir girkassebytte gjort ferdig innen lørdag/søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår