Gå til innhold

Bytte girkasse?

Ranger emnet

bilgal86

Anbefalte innlegg

Den gummisaken er ikke vanskelig å få av. Jeg fikk en til å trå pedalen helt inn, stakk en latmann mellom armen og huset, slik at jeg holdt den igjen, trakk ut wieren, fjernet den "stålplata", fikk han til å trå pedalen helt inn igjen, slik at wieren "presser" seg ut gummisaken. Enkelt som bare det. Værre å få den på igjen.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hm.. Ren nysgjerrighet og off-topic, hvordan er det å skru i Alta nå? Håper du har oppvarmet garasje? :P

Er nok litt kaldt hvis man skal skru ute :)

Er ikke så veldig kaldt ute egentlig. Med tanke på årstida.

Nå skrur jeg i garasje, bruker å varme opp garasjen, men er ikke så god plass for å være ærlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Girkasse av(m45). Clutchen skrudd av etter mye om og men, mest pga en veldig sta skrue!

Blir muligens ferdig i dag :)

Gikk det bra med sentrering av cluchen?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkeno problem å få på girkassa... har klart det 3 ganger helt alene, trengte bare en jekk til assistanse. gikk smooth det :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så gikk det :)

Kasse gikk ikke på pga den clutchhuslignende tingen var litt forskjellig, den som var på m45 kassa hadde hakk så den sku passe en viss plass, og det hadde ikke m47 kassa, så byttet clutchus, å da gikk den rett på, nesten uten vanskeligheter. Og etter mye skruing å bannskap, med dårlig plass og alt, svarte hender og klær å noen blåmerker, så fikk vi alt på plass, var en lettelse. Måtte få starthjelp pga at bilen har stått en måned, så kjørte jeg en tur og alt funket perfekt :)

Så takk for tips og tricks folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så gikk det :)

Kasse gikk ikke på pga den clutchhuslignende tingen var litt forskjellig, den som var på m45 kassa hadde hakk så den sku passe en viss plass, og det hadde ikke m47 kassa, så byttet clutchus, å da gikk den rett på, nesten uten vanskeligheter. Og etter mye skruing å bannskap, med dårlig plass og alt, svarte hender og klær å noen blåmerker, så fikk vi alt på plass, var en lettelse. Måtte få starthjelp pga at bilen har stått en måned, så kjørte jeg en tur og alt funket perfekt :)

Så takk for tips og tricks folkens :)

Var jo ikke clutshuset men okei.. Fint at dere fikk bilen til å gå og alt på plass etter at jeg dro.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med du tok bilder, det må du legge ut. kan være til hjelp for andre...

bra du fikk til.

når kommer du å ser på luftfilter satsen? skal montere det på min bil i morgen får å skjekke om alt er der. så låner du den når du skal på kontroll.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider