Gå til innhold

Oljemåler piper og prob med demperene.

Ranger emnet

vimzzz

Anbefalte innlegg

Jeg har for øyeblikket to problemer med golfen som plager meg til de hinsides. Det ene er at den oljelampa begynner å blinke å det piper noe helt jævlig. dette skjer somregel når bilen er blitt varm. Så må jeg inn med clutchen, ruse den til 3500rpm og så holder den kjeft, så kan den begynne å pipe noen sekunder/minutter etterpå igjen. Har også prøvd å skifte olje på bilen uten hell.

Demperene: Problemet med demperene er at begge de to bak nå, den stanga som går ifra demperen, innenfor fjærene og opp til dempertårnene kommer opp og inn i bilen. De river da med seg den metallsylinderen som er inni den svarte gummiholderen oppå tårnet. Så vi prøvde da å bytte denne foringen, 2 minutter etterpå hadde den tatt med seg den opp også.

Noen som har svar på noe av dette så blir jeg evig takknemlig=D

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetrykksbryteren/føleren din som mest sannsynlig må byttes. Standard feil på eldre VW. I verste fall har du dårlig oljetrykk som kommer av en gåen oljepumpe, men etter det du beskriver holder jeg en knapp på bryteren/føleren. Om det er oljetrykket som er dårlig, så burde du ikke kjøre bilen.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetrykksbryteren/føleren din som mest sannsynlig må byttes. Standard feil på eldre VW. I verste fall har du dårlig oljetrykk som kommer av en gåen oljepumpe, men etter det du beskriver holder jeg en knapp på bryteren/føleren. Om det er oljetrykket som er dårlig, så burde du ikke kjøre bilen.

Har jo oljetrykksmåler tilgjengelig, mn evt hvor kobles den til på 1.8 Gl motoren.

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...