Gå til innhold

Hei! Jeg lurer på hvordan vektfordeling Volvo 240 har?

Ranger emnet

VOLVO 1983

Anbefalte innlegg

Rart det for jeg lander alltid på snørra med min 244,enda jeg hadde et sveiseapparat og en sandsekk pluss en hel haug med dritt baki bagasjen!Men men det stemmer sikkert!

Jeg vet ikke hva "å lande på snørra" betyr der du kommer fra, men regner med at du mener understyring. Volvo tenkte sikkerhet framfor nøytrale kjøreegenskaper når de designet 2/7/9 serien, og satte derfor opp bilene til å være understyrte, slik at bilen krasjet med fronten først og dermed tok opp mesteparten av smellen.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva "å lande på snørra" betyr der du kommer fra, men regner med at du mener understyring. Volvo tenkte sikkerhet framfor nøytrale kjøreegenskaper når de designet 2/7/9 serien, og satte derfor opp bilene til å være understyrte, slik at bilen krasjet med fronten først og dermed tok opp mesteparten av smellen.

det att volvoen er understyrt kommer av att den er mye smalere mellom hjula bak enn framme... men på snørra hørest ut som att den lander med framhjula ved hopp!? det er fordi framhjula tar av først, de fjærer ned når du forlater moder jord,, så må bakhjula ta den samme turen 2,5 meter lenger bak.. da har gjerne fronten allerde komt ned igjen..

hadde forresten på spacera bak på 240'n min slik att den vart lik vidde på bak/framme.. er slettes ikke sikker på om det vart til det bedre.. den slapp like gjerne framme ved gromt pådrag i sving! før slapp den alltid bak! litt mer forutsigbart det!

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...