Gå til innhold

starter gåen?

Ranger emnet

BENT87

Anbefalte innlegg

hmhmhm.... men når den virker ellers med rett volt?

niks nå får eg ikke star på den i de hele... fyrte den opp på 17v da da de pzzit... og så var den død... `så ville den ikke mer...

men skal kjøpe med ny starter i dag så...! vi får se...

har litt tru på starter gåen? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

niks nå får eg ikke star på den i de hele... fyrte den opp på 17v da da de pzzit... og så var den død... `så ville den ikke mer...

men skal kjøpe med ny starter i dag så...! vi får se...

har litt tru på starter gåen? eller?

ja enten d, eller noe som har med startere og jøre som sitter løst... det er trangt å sjifte starter ihvertfall:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... dei tror ikke d sitter løst inni... er jo bare å ta den løs å ta ifrahverandre.... virker jo ikke uanz så;) så ser du om det er no muffens;)

eg o kompisen såg på dette i dag...!

ikke starteren... :S

startet når vi tok pluss ned på startinnslaget...

heller ikke tennkingslåsen siden vi prøvde hans lås også...

fekk faktisk start på den med enn gang da, 2 ganger. så flyttet vi over min i gjenn og den startet 1 gang, men ikke andre...

så er nok dårlig kontakt en plass :S

rekner med det er ved tenningslåsen jeg.. skal se på de i mårra...

håper de ikke er vankligt å finne !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen starter ved å vri på nøkkelen med nok volt, er det ikke starteren som er gåen.

Det kan være at det sitter en sperre som ikke slår inn innslaget før et visst antall volt.

Men hvorfor er det ikke mer enn 11 volt på bilen? Er det kun 11 volt når motoren går, så er dynamoen gåen. Ladelampa behøver ikke lyse selv om den er gåen. Prøv å bytte børster/spenningsregulator på dynamoen og lad batteriet skikkelig opp og se om det hjelper.

Men er dette en Sirocco det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen starter ved å vri på nøkkelen med nok volt, er det ikke starteren som er gåen.

Det kan være at det sitter en sperre som ikke slår inn innslaget før et visst antall volt.

Men hvorfor er det ikke mer enn 11 volt på bilen? Er det kun 11 volt når motoren går, så er dynamoen gåen. Ladelampa behøver ikke lyse selv om den er gåen. Prøv å bytte børster/spenningsregulator på dynamoen og lad batteriet skikkelig opp og se om det hjelper.

Men er dette en Sirocco det er snakk om?

ja der er så.. meg golf 2 motror... var faktisk å hentet med starter i dag.... men de ble ikke noe bedre!

har ny starter og dynamo og batteri (kjøpt alt brukt da)

battetiet er det på litt under 13v.... bilen min starter og gikk fint når den hadde nok strøm....

men nå får eg ikke start på den i de heile ikke ved høg strøm engang...!

han som eg plukket deler av i dag mente de kunne være gummipakning inni gerahuset der som starteren går inn som var gåen kanskje?

kan dette stemme? er de noen gummipakning utpå et lager der?

målte også litt kontakt nettopp... er dust i måling og slikt

Når eg hadde den på røde på pluss og den svarte på start innslaget så peip den?

er de bra? går den ikke til jord da?

takk til alle som hjelper her :D setter pris på :) :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva volten, eller spenninga er på batteriet når det er ubelastet betyr ikke det døyt. Sett voltmeteret på batteriet, og dra på starteren, og se hva som skjer da. Skjer det ikke noe, så har du et kabelproblem, eller en defekt starter. Faller spenningen betydelig, så har enten batteriet avgått med døden, eller så trekker starteren din alt for mye..

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva volten, eller spenninga er på batteriet når det er ubelastet betyr ikke det døyt. Sett voltmeteret på batteriet, og dra på starteren, og se hva som skjer da. Skjer det ikke noe, så har du et kabelproblem, eller en defekt starter. Faller spenningen betydelig, så har enten batteriet avgått med døden, eller så trekker starteren din alt for mye..

Tingen er at volten synker betydelig inne på voltmetert inne i bilen, men ikke på batteriet...

samme skjer med den nye starteren (kjøpt brukt)...

la til en jord opp til batteriet fra starteren- se på de ekstremt brae bilde mitt...

2001891031201175909_rs.jpg

når eg virdde om teninga da så klikket de. men fant ikke ut hovr de var de klikket.

hva kan dette bety?

og de de var ein gang at starteren gredde å dra litt rundt, men da snakker vi om litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koblet starteren fra i dag og la minus på minus og pluss på pluss.

så la eg et skrujern mellom pluss og den som kobler strømm på starteren når en vrir nøkkelen (kinner)

da gikk starterne ut men ikke rundt?

ødelagt starter?

ja mener jeg :D, ta av det lokket bake på starteren... se om børstene er dær, de er sikkert utslitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider