Gå til innhold

Forgasser instillinger

Ranger emnet


AXi0N

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har fått kjøpt meg en ny gasser (2E2) som faktisk fungerer:)

 

Denne har jeg montert og prøvd den kald og varm.. den fungerer

Har kjørt med den og det er ingen antydninger til Harking nøkking.. går helt fint på hele turtalls registeret..

 

ENESTE problemet er at den går på 2000 rpm på tomgang

 

Tenkte å ta den på ett verksted å få den riktig innstilt... men hvis noen har npe tips på å få stilt den selv hadde det vært kjekt:)

 

Har hørt at man skal jusetere på den 13mm muttern på baksiden av forgasseren.. har prøvd å justert litt på denne uten hell:)

 

tips??=? :))

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

dreiv faktisk og ordna litt med min gasser i dag... hehe

 

Hvis arma ligger intill dåsa med 13 mm skruen er det IKKE noe vits å justre tomgangen der.. da er det feil et annet sted.

 

Det kan være den dåsa som frost væska går gjennom på høyre siden på gassern(på passat er det i alle fall der den sitter,men nå sitter jo motorn anerledes på golfen så mulig den sitter bak mot torpedo veggen?) dette finner du ut.

 

MEN en viktig ting, er tomgangen sånn HELE tiden, eller kun når du har kjørt den?

 

For hvis tomgangen er bra når den står leenge på tomgang på gardsplassen din, men når du har kjørt den litt og trykker inn clutchen og da fyker turtallet opp kan det feks være gjennom strømming av frost væske.. har hatt en del merkelige problemer med detta før..

 

Men sjekk da, hvis du starter bilen og lar den stå på gards plassen din, går den da på 1000 - ? eller fyker den i været da også før du har kjørt den noe særlig?

 

kan være falsk luft og mye rart.. men hvis du finner ut det der så kan jeg hjelpe deg mere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

Hei!

dreiv faktisk og ordna litt med min gasser i dag... hehe

 

Hvis arma ligger intill dåsa med 13 mm skruen er det IKKE noe vits å justre tomgangen der.. da er det feil et annet sted.

 

Det kan være den dåsa som frost væska går gjennom på høyre siden på gassern(på passat er det i alle fall der den sitter,men nå sitter jo motorn anerledes på golfen så mulig den sitter bak mot torpedo veggen?) dette finner du ut.

 

MEN en viktig ting, er tomgangen sånn HELE tiden, eller kun når du har kjørt den?

 

For hvis tomgangen er bra når den står leenge på tomgang på gardsplassen din, men når du har kjørt den litt og trykker inn clutchen og da fyker turtallet opp kan det feks være gjennom strømming av frost væske.. har hatt en del merkelige problemer med detta før..

 

Men sjekk da, hvis du starter bilen og lar den stå på gards plassen din, går den da på 1000 - ? eller fyker den i været da også før du har kjørt den noe særlig?

 

kan være falsk luft og mye rart.. men hvis du finner ut det der så kan jeg hjelpe deg mere :)

 

Takk takk

 

Den står helt intill ja...

 

Og Den står 2000 rpm.. på "gårdsplassen" og under kjrøing.. og jeg vet at det er hjennomstrømming på kjøleveska der:) hvis det hjeøper til noe:))

 

Håper å høre om du får dette til:)

 

skal si ifra hvis jeg klarer noe:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen.

 

jeg dreiv og sjekka litt selv i dag og jeg har følgende tips.

prøv og dytt på luft filter boksen for å se om det er falsk luft som kommer inn mellom gasser og flens pakning. er det kan du prøve å dra til de 3 skruene eller så må du bytte pakning hvis den er defunken.. altså hvis turtallet roer seg når du trykker gasser ned mot insug ligger feilen i pakningen.

 

hvis dette ikke hjelper vil jeg anbefale og ta av termostaten som sitter på siden av gassern som det kommer frost væske gjennom, den er svart eller grå (varier) på den sitter det en tagg.. når motorn er VARM skal denne stikke ut. start motorn og se om den gjør det, på gassern ser du da en arm som stikker ut der denne termostaten satt, dytter du denne lille "armen" inn med fingern roer turtallet seg.. feilen kan ligge der feks.

 

sjekk detta da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

hei igjen.

 

jeg dreiv og sjekka litt selv i dag og jeg har følgende tips.

prøv og dytt på luft filter boksen for å se om det er falsk luft som kommer inn mellom gasser og flens pakning. er det kan du prøve å dra til de 3 skruene eller så må du bytte pakning hvis den er defunken.. altså hvis turtallet roer seg når du trykker gasser ned mot insug ligger feilen i pakningen.

 

hvis dette ikke hjelper vil jeg anbefale og ta av termostaten som sitter på siden av gassern som det kommer frost væske gjennom, den er svart eller grå (varier) på den sitter det en tagg.. når motorn er VARM skal denne stikke ut. start motorn og se om den gjør det, på gassern ser du da en arm som stikker ut der denne termostaten satt, dytter du denne lille "armen" inn med fingern roer turtallet seg.. feilen kan ligge der feks.

 

sjekk detta da

 

oki.. skal se på dette!!... :)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

 

er du på msn eller irc kan vi prates der som forgasser saken. kansje lettere?

 

e-mailen min er i alle fall : passatkara@hotmail.com

 

bobhundv@ef-net #bilforumet , #vagteam , #vw-freaks

 

Har msn.. er på Mirc på arbeidsdager mellom 8-16... På Bilforumet.net @ EFnet...

 

Legger deg til på msn jeg

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅNN... nå er forgasseren fiksa:)

 

fikk en kamerat til å justere den:) Nå går den på 1,5 m/choke og 0,9 u/choke....

 

Deilig å ha den til å gå fint igjen:)...

 

håpe denne 2E2 gassern holder en stund nå da:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

SÅNN... nå er forgasseren fiksa:)

 

fikk en kamerat til å justere den:) Nå går den på 1,5 m/choke og 0,9 u/choke....

 

Deilig å ha den til å gå fint igjen:)...

 

håpe denne 2E2 gassern holder en stund nå da:)

 

 

kjempe bra!

Var det bare justering?

i så fall merkelig.

Hva var det han justerte da?

13 mm på dåsa foran ?

 

Fortell

 

har mekka litt på min i dag jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

 

 

kjempe bra!

Var det bare justering?

i så fall merkelig.

Hva var det han justerte da?

13 mm på dåsa foran ?

 

Fortell

 

har mekka litt på min i dag jeg også

 

Først så skrudde vi på den "snabbtomgang" greia som det står i haynes.. sånn at den gikk på 0,9... så kjørte jeg en stund og så spratt den opp på 2 igjen...

 

Kjørte tilbake til kompissen min å skrudde enda mer.. ned til 0,9.. og nå funker hele driten:)...

 

syntes det var jæævla digg å få det problemet ut av verden:)

 

hehe..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

 

Først så skrudde vi på den "snabbtomgang" greia som det står i haynes.. sånn at den gikk på 0,9... så kjørte jeg en stund og så spratt den opp på 2 igjen...

 

Kjørte tilbake til kompissen min å skrudde enda mer.. ned til 0,9.. og nå funker hele driten:)...

 

syntes det var jæævla digg å få det problemet ut av verden:)

 

hehe..

 

snax når det funker :)

bra det fungerte til slutt da.

 

Jeg har drivi og justert før en del e og .. men det som er litt kjett er at hvis man justerer den når den er varm kan det bli tull når den er kald.. hehe hvis noen deler ikke funker helt som de skal.

 

hvor lenge går bilen din på høyt turtall før den roer seg da? par sekunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

 

snax når det funker :)

bra det fungerte til slutt da.

 

Jeg har drivi og justert før en del e og .. men det som er litt kjett er at hvis man justerer den når den er varm kan det bli tull når den er kald.. hehe hvis noen deler ikke funker helt som de skal.

 

hvor lenge går bilen din på høyt turtall før den roer seg da? par sekunder?

 

Den går fra 1,5 til 0,9 mens den blir varm.. synker mer å mer jo varmere den blir... deiligt å se at det funker:) hehe

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

 

Den går fra 1,5 til 0,9 mens den blir varm.. synker mer å mer jo varmere den blir... deiligt å se at det funker:) hehe

 

Det gjelder bare å få den riktige personen til å gjøre det .

Fiksa det jeg ...........!!!!

*Yamaha Banshee 350 ATV 2002

*Audi 80 Quattro Competition 1994

*Mitsubitshi Pajero 2,3 TD 1987

-Ford Sierra 2,0 Is 1986

-Mazda 323 GTX 1992

-Mazda 323 1,8 GT 1986

-VW Golf 2 1,8GT syncro 1990

-VW Golf 2 1,8GT m/mer 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår