Gå til innhold

Baktrykk forklaring.

Ranger emnet


Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

Kam spec: Innsug Opens 6° BTDC, closes 38° ABDC, duration 224°, lift 9,6mm

eksos: Opens 42° BBDC, closes 9° BTDC, duration 213°, lift 10,5mm, overlap -3°

Litt baklengs den kammen der...mye løft og kort durasjon på eksos og motsatt på innsug... hvis det er durasjon målt sete til sete er den ikke skremmende lang heller,heller rimelig stutt. Eller er den målt ved 1 mm? Motor sitter den i? Har du noen andre specs på resten av oppsettet du har,dvs,type turbo,etc?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt baklengs den kammen der...mye løft og kort durasjon på eksos og motsatt på innsug... hvis det er durasjon målt sete til sete er den ikke skremmende lang heller,heller rimelig stutt. Eller er den målt ved 1 mm? Motor sitter den i? Har du noen andre specs på resten av oppsettet du har,dvs,type turbo,etc?

 

Sitter i en 3b audi motor dvs 2,2liter audi 5

Har en turbonetics t4 turbo, akkurat hvordan har jeg ikke helt fått med meg. Mener å huske krb snakka noe om e50 steg 5 eller noe i den duren

 

Har også disse kammene til rådighet:

Innsug: Opens 3° ATDC, closes 25° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm

eksos: Opens 42° BBDC, closes 9° BTDC, duration 213°, lift 8,6mm, overlap -12°

 

Vet ikke hvordan dette er målt.

Hva mener du er den beste kombinasjonen av disse kammene?

 

Kan legge til at dette er standard kammer fra audi, de jeg kjører med nå kommer fra 7a motoren altså en sugemotor

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen mye før jeg kan si at jeg behersker det her jeg veit jeg:)
Samme her...
fine forklaringer du kommer med turboed1
Bare hyggelig,prøver så godt jeg kan. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i en 3b audi motor dvs 2,2liter audi 5

Har en turbonetics t4 turbo, akkurat hvordan har jeg ikke helt fått med meg. Mener å huske krb snakka noe om e50 steg 5 eller noe i den duren

 

Har også disse kammene til rådighet:

Innsug: Opens 3° ATDC, closes 25° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm

eksos: Opens 42° BBDC, closes 9° BTDC, duration 213°, lift 8,6mm, overlap -12°

 

Vet ikke hvordan dette er målt.

Hva mener du er den beste kombinasjonen av disse kammene?

 

Kan legge til at dette er standard kammer fra audi, de jeg kjører med nå kommer fra 7a motoren altså en sugemotor

 

Skal glane og regne litt på det. Foretrekker å sjekke matematisk istedet for å bare synse... Dim på trykkrør og str. på IC har du? Og hvor mye lader du? Samme snurre som jeg har på sykkelen det der sannsynligvis...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dim på trykkrørene er noe varierende da jeg fortsatt bruker orginale rør etter turbo. Ut fra turbo og inn på ic er vel 2" ut fra ic og videre er 2,5" spjeldhus er 3"

Har problemer med wg nå for tiden, men vanligvis lader jeg ca 1,6bar. Maks effektivitet på turboen ligger vel ved 1,8bar? Har prøvd å finne flowchart på netics sine sider, men er ikke så veldig lett å finne noe særlig.

Iflg krb var denne turboen en fin turbo opp til rundt 450-460hk den kunne klare noe mer også.

Er ikke så veldig lett å finne eksakt turbo spesifikasjoner da netics er dårlig til å merke turboene sine, man må vel evt skru av og måle impeller osv?

 

På forhånd takk

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal byttes ut nå snart, men uansett er det vel 2" som er ut fra turboen?

Mulig turboen har 2" ja...men hvis du ser etter så koner utløpet på et kompressorhus utover,dette fordi lufta på vei ut av selve kompressorhjulet har hastigheter nærme lydens når man varver snurra litt... og den hastigheten må roes ned,hvilket utføres best med en diffusor,altså en kon som ekspanderer. Lader du endel,så er hastigheten ved "slutten" av kompressorhusets diffusor fremdeles større enn den hastigheten som luft vil gå frivillig uten motstand igjennom en meter + med 2" rør,spesielt hvis man legger inn noen litt harde bend der også... Slikt man har 2"-> 2.5"-overganger for. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å gå for 3" hele veien jeg når jeg først skal bytte innsug og ic eller er ikke det lurt?
Joda. 3" funker fint det. Det samlede volum i røra økes kanskje med en 2-3-4 liter...og det tar ca 1/100-dels sekund mer å fylle opp. Men da kommer trykket frem uten å bli "holdt igjen" av rør-dimmen,så trykket bygger seg faktisk opp raskere i plenum (i de fleste tilfeller ihvertfall) med litt store rør enn med små rør..

 

Seff, å bygge en 250-turbo med en Garrett GT12 med et 2 meter langt 4" trykkrør og 10 liters plenum gir jo litt lag.. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår