Turboed1 Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Kam spec: Innsug Opens 6° BTDC, closes 38° ABDC, duration 224°, lift 9,6mm eksos: Opens 42° BBDC, closes 9° BTDC, duration 213°, lift 10,5mm, overlap -3° Litt baklengs den kammen der...mye løft og kort durasjon på eksos og motsatt på innsug... hvis det er durasjon målt sete til sete er den ikke skremmende lang heller,heller rimelig stutt. Eller er den målt ved 1 mm? Motor sitter den i? Har du noen andre specs på resten av oppsettet du har,dvs,type turbo,etc? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet April 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Har igjen mye før jeg kan si at jeg behersker det her jeg veit jeg:) fine forklaringer du kommer med turboed.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet April 15, 2007 Rapporter Share Skrevet April 15, 2007 Litt baklengs den kammen der...mye løft og kort durasjon på eksos og motsatt på innsug... hvis det er durasjon målt sete til sete er den ikke skremmende lang heller,heller rimelig stutt. Eller er den målt ved 1 mm? Motor sitter den i? Har du noen andre specs på resten av oppsettet du har,dvs,type turbo,etc? Sitter i en 3b audi motor dvs 2,2liter audi 5 Har en turbonetics t4 turbo, akkurat hvordan har jeg ikke helt fått med meg. Mener å huske krb snakka noe om e50 steg 5 eller noe i den duren Har også disse kammene til rådighet: Innsug: Opens 3° ATDC, closes 25° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm eksos: Opens 42° BBDC, closes 9° BTDC, duration 213°, lift 8,6mm, overlap -12° Vet ikke hvordan dette er målt. Hva mener du er den beste kombinasjonen av disse kammene? Kan legge til at dette er standard kammer fra audi, de jeg kjører med nå kommer fra 7a motoren altså en sugemotor Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Har igjen mye før jeg kan si at jeg behersker det her jeg veit jeg:) Samme her... fine forklaringer du kommer med turboed1 Bare hyggelig,prøver så godt jeg kan. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Sitter i en 3b audi motor dvs 2,2liter audi 5Har en turbonetics t4 turbo, akkurat hvordan har jeg ikke helt fått med meg. Mener å huske krb snakka noe om e50 steg 5 eller noe i den duren Har også disse kammene til rådighet: Innsug: Opens 3° ATDC, closes 25° ABDC, duration 202°, lift 8,3mm eksos: Opens 42° BBDC, closes 9° BTDC, duration 213°, lift 8,6mm, overlap -12° Vet ikke hvordan dette er målt. Hva mener du er den beste kombinasjonen av disse kammene? Kan legge til at dette er standard kammer fra audi, de jeg kjører med nå kommer fra 7a motoren altså en sugemotor Skal glane og regne litt på det. Foretrekker å sjekke matematisk istedet for å bare synse... Dim på trykkrør og str. på IC har du? Og hvor mye lader du? Samme snurre som jeg har på sykkelen det der sannsynligvis... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 Dim på trykkrørene er noe varierende da jeg fortsatt bruker orginale rør etter turbo. Ut fra turbo og inn på ic er vel 2" ut fra ic og videre er 2,5" spjeldhus er 3" Har problemer med wg nå for tiden, men vanligvis lader jeg ca 1,6bar. Maks effektivitet på turboen ligger vel ved 1,8bar? Har prøvd å finne flowchart på netics sine sider, men er ikke så veldig lett å finne noe særlig. Iflg krb var denne turboen en fin turbo opp til rundt 450-460hk den kunne klare noe mer også. Er ikke så veldig lett å finne eksakt turbo spesifikasjoner da netics er dårlig til å merke turboene sine, man må vel evt skru av og måle impeller osv? På forhånd takk Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 16, 2007 Rapporter Share Skrevet April 16, 2007 2" rør er ikke noe særlig å skryte av over 350hk... Ble en sen dag i dag,så jeg må titte mer på ting i morgen. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Skal byttes ut nå snart, men uansett er det vel 2" som er ut fra turboen? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Skal byttes ut nå snart, men uansett er det vel 2" som er ut fra turboen? Mulig turboen har 2" ja...men hvis du ser etter så koner utløpet på et kompressorhus utover,dette fordi lufta på vei ut av selve kompressorhjulet har hastigheter nærme lydens når man varver snurra litt... og den hastigheten må roes ned,hvilket utføres best med en diffusor,altså en kon som ekspanderer. Lader du endel,så er hastigheten ved "slutten" av kompressorhusets diffusor fremdeles større enn den hastigheten som luft vil gå frivillig uten motstand igjennom en meter + med 2" rør,spesielt hvis man legger inn noen litt harde bend der også... Slikt man har 2"-> 2.5"-overganger for. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Tenkte å gå for 3" hele veien jeg når jeg først skal bytte innsug og ic eller er ikke det lurt? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 17, 2007 Rapporter Share Skrevet April 17, 2007 Tenkte å gå for 3" hele veien jeg når jeg først skal bytte innsug og ic eller er ikke det lurt? Joda. 3" funker fint det. Det samlede volum i røra økes kanskje med en 2-3-4 liter...og det tar ca 1/100-dels sekund mer å fylle opp. Men da kommer trykket frem uten å bli "holdt igjen" av rør-dimmen,så trykket bygger seg faktisk opp raskere i plenum (i de fleste tilfeller ihvertfall) med litt store rør enn med små rør.. Seff, å bygge en 250-turbo med en Garrett GT12 med et 2 meter langt 4" trykkrør og 10 liters plenum gir jo litt lag.. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.