Gå til innhold

E36, dør helt ut.

Ranger emnet

Assi!

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har netopp handlet meg en E36 92 modell..

Den har funket veldig bra hele tiden..

Så spylte jeg bilen, inni hjulbuene, utvendig, under.. så kjørte jeg hjem og parkerte, så startet den ikke plutselig..

Jeg sto å stresset i lengre tid, så startet den plutselig igjen.

Funket helt fint i 1time + - så stoppet jeg bilen, og når jeg skulle starte den igjen var den helt lik..

Nå starter bilen av og til og sviver som et utedass og dauer nesten med engang..

Noen misstenker bensin pumpen? Andre misstenker at jeg har spylt borti noe?

Inspill??

All hjelp mottas med takk!!

Med vennelig hilsen

-Asbjørn

MB 211 270CDI 03`

MB 210 E230 96`

X : Volvo 850 T5-R 95` , MB E230 96`, MB 300CE-24 91`, BMW E36 318 92`, VW Golf II GTI 85`og G60 90`, VW Polo 6N 97`.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du tenker bort fra at du spylte bilen. sjekk slange fra lmm til innsug om den er tett og ikke hull i! dra ut plugg hettene og se om det er vann nedi der.

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen merksnodig grunn så startet den med engang idag, og funker hundre prosent intil videre..

Men for sikkerhetsmessige grunner får jeg bestille nytt brenselfilter, tennplugger, fordeler lokk og rotor.

Oljen og oljefilteret er netopp byttet..

MB 211 270CDI 03`

MB 210 E230 96`

X : Volvo 850 T5-R 95` , MB E230 96`, MB 300CE-24 91`, BMW E36 318 92`, VW Golf II GTI 85`og G60 90`, VW Polo 6N 97`.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenker på er at hjernen har blitt oversvømt. Dette er et velkjent problem på tidlige E36'er. Grunnen er at hjernen er rett ved siden av vannavløpet fra frontruten, og dette kan tette seg igjen. Hvis du leter på amerikanske BMW-forum finner du plenty med info om dette og hvordan du kan forhindre at det skjer igjen. Bimmerforums.com er et bra sted å begynne.

'92 BMW 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da begynte problemet igjen, har dauet bilen x antall ganger idag.. også siste gangen, såklart da jeg sto parkert på en teit plass.. så ville den ikke starte igjen. Nå forstår jeg ingenting.

Den sveiv på maks 3 sylindrere for å si det mildt.. opp å ner på turtall ( fra 300 til 800rpm ) .. også dauet den ut igjen.

Så starter jeg den og akuratt det samme skjer..

Nå forstår jeg rett å slett ingenting..

Og vist det er hjernen som har blitt oversvømt. Blir hjernen ødelagt? Må jeg gjøre noen tiltak?

Jeg tenkte gjerne det kunne vær noe tennings problemer, som tennplugger, rotor, tennings kablene..

Det er forresten snakk om en 318i, registrert i Desember 92..

MB 211 270CDI 03`

MB 210 E230 96`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, bra det ikke var noe mer komplisert.

Angående hjernen blir den sannsynligvis ødelagt, men ikke nødvendigvis. Hender den blir bra etter å ha tørket litt. I noen tilfeller kutter diverse funksjoner på bilen, i andre dør bilen helt ut. Og med nok uflaks blir man nødt til å kjøpe ny.

'92 BMW 318is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg bare glad for at det kun var bensin pumpen som takket for seg. Lett jobb å bytte, så det gikk bra. Fikk byttet rotor og i samme slengen , den var i mindre bra stand..

MB 211 270CDI 03`

MB 210 E230 96`

Lenke til kommentar
Del på andre sider