Gå til innhold

Fikse airbag under passasjersetet

Ranger emnet

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt en feilmelding på airbag i passasjersetet siden jeg fikk bilen. Tenkte jeg skulle ta ut setet i dag å se litt på saken. Alt SER i allefall i orden ut, men har spraya elektrorens-spray inn i kontakten.

Leste TOP GUN sa man skulle spraye kontaktspray inn i kontakten, men tenker om det blir en slags kortslutning inni kontakten pga. dette så vil jo airbaggen komme ut?

Noen tips til hva jeg bør gjøre?

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du søka på vag-com? Da jeg byttet setene, skrudde jeg på tenningen med bare et sete i bilen. Bilen lagra da en feilmelding på av motstanden i passasjersete var for høy. (Selvfølgelig når sete ikke er tilkoblet..) Denne meldingen var der også etter at setet ble satt inn og pluget i.

Jeg slettet da bare feilmeldingen på vag com, og søkte på nytt.. Ingen feil.. :)

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei. Driver å skal selge min golf 99 mod. Men airbag lampen lyser. Nevnte det for en på verksted. Han mente det ikke var noe problem. Har en kjøper på den nå, men han ville at jeg skulle sjekke ut dette. Noen i Trondheim som har peiling på dette?(Som kanskje kan ordne det for meg) Og vet hvordan jeg kan slukke lampen? Hvor mye det eventuelt koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Har samma problemet jeg og.. Airbag feeler noe i den duren piper det når jeg skrur på tenningen.. Var slik da jeg kjøpte bilen.. Koblet på en pc med feil søkingsprogram til vw men fant ikke ut hvilken føler det er trøbbel med en gang.. Hmmm?

Før:Golf 2 1,8 Bra modifisert...

Før:Sierra RS Cosworth 4x4...

Nå: Golf 4 1,9TDI aut. "behageli"...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider