240FK Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Har en trimma FK motor. i dag når jeg skulle kjøre merka jeg at plystringa var blitt borte når jeg slipper gassen, er bare den vanlige psh lyden. tyrbon lader like mye som før og drar like bra som før. Hva er dette??????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 Lekasje mellom kompressorhus og innsuget mest sansynlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet April 2, 2007 Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 stempelet i dumpen som begynner å sette seg fast? kan forekomme korrosjon inne i sylinderen der.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Om stempelet i dumpen hadde satt seg fast hadde han kun fått avlastningslyd fra turboen, med mindre dumpen ikke lukker skikkeli. Da hadde den heller ikke gått like bra som før. Ta å skjekk alle koblinger og slanger på systemet ditt. Har du en sånn kopi drit dump? de har store tendenser til å henge seg opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240FK Skrevet April 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Motoren og turboen er orginal 230fk Chipa og justert trykk(o,8). Har sjekka alle koblinger ikke no gælig der. det er ikke sånn poppoffdritt på den. eneste jeg ikke gar sjekka enda er lekk mellom komp.huset og innsuget som du sa først her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Det jeg mente med lekasje mellom innsug og kompressorhus er jo veien lufta må gå fra kompressorhuset til innsuget. Regner ikke med at det er popp-off du har, er ikke mange som kjører med det. Demonter dumpen din og ta litt olje på fingen og smør en tynn film på bevegelige deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 "Ikke popoff, men dumpventil" ?! Kjært barn har mange navn, vel.... Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg