Gå til innhold

Hvor selges dette innsuget?

Ranger emnet

raggar-racing

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror det hadde vært best å bruke alt. 1 bare at du har en utjevnings slange i mellom så det blir ca likt trykk i begge innsug.

Den var ikke dum! Men det blir vell løst når jeg lager ei "T" kobling til bremseservoen? For jeg trenger vell ikke enda en slange da?

Det som kanskje er et pluss med det innsuget på bilde 2 er at det blir riktig selv om gasserne ikke er 100% synkronisert! Men det vil vell løse seg med den "utjevnings" slangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva tror du er best effekt messig ReodorF?

Har for meg at det på bilde 2 vil gi mere "tommrom" og fylle opp med luft\drivstoff blanding, så det vil føre til tregere respons på gassen?

Jeg synes egentlig de så ganske like ut. Men jeg vil tro at alt. 2 vil kunne gjøre luftstrømmen litt ulik rørene i mellom slik røret på tvers er plassert. Men det er ikke dermed sagt at utjevningsrør gir mindre effekt sånn generelt sett.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hmm.

Tenker og litt på de som produserer innsug, volvo har på marine motorene valgt og lage et utlignings rør, mens fks. weber har for det meste 2 delte innsug (som på tegning 1), men kun en tynn utlignings slage i mellom! Weber er jo veldig kjent og bra merke...

Dette ble vanskelig! hehe

Det er jo ikke snakk om store slangen heller, borr et hull og gjeng opp til to nippler så slipper du det store røret og du får ingen hindringer i luftstrømmen. Og viser det seg at slangen ikke har noe effekt så blendes den bare.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hmm.

Tenker og litt på de som produserer innsug, volvo har på marine motorene valgt og lage et utlignings rør, mens fks. weber har for det meste 2 delte innsug (som på tegning 1), men kun en tynn utlignings slage i mellom! Weber er jo veldig kjent og bra merke...

Dette ble vanskelig! hehe

Jeg vil tro at de originale rørene prioriterer et bredt register framfor høy toppeffekt. Dessuten må man inngå mange flere kompromisser når man kun har 1 forgasser til annenhver sylinder. Bruker man 2x45DCOE eller liknende får man fine og rette kanaler i innsuget og dermed mindre bøyer og svinger som struper motoren ved høyt turtall.

Å lage et optimalt innsug er ikke bare et spørsmål om fløde, det er vel så mye snakk om å utnytte pulsene som dannes idet innsugningsventilen åpner og lukker. En optimal lengde på innsuget gjør at man kan utnytte returpulsen til å oppnå enda litt bedre fylling (en mild form for overlading) i sylinderen og dermed enda litt større effekt.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tenke litt på lengden i sammenheng med hva du skal bruke den til. korte innsug hurtig respons kjapt opp i turtall,litt tap av bunndrag og toppefekt. lange innsug =bedre blandings forhold luft bensin,bunndrag,topp efekt. Så hvis de er en race motor å ville jeg ha lagd de så kort som mulig,for hurtig respons,Gate bil,bane kjøring ,landeveis kjøring lange innsug.Testet dette på en b20 engang med 2*su std korte innsug =kjapt turtall, lange(øka lengden på de alu insuga med 15 cm ca30cm totalt insug fra spjel til topp)merkbart bedre bunndrag og høyere max rpm

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...