Gå til innhold

Hvor selges dette innsuget?

Ranger emnet


raggar-racing

Anbefalte innlegg

vel finnest jo fler måter å få et greit rør på da hvis du skal gjøre d selv. feks som som d svart stål røret , eller du kan skjere av rørene slik at de danner en form som en bukse hvis du skjønner hva jeg mener. sån at du får et rør inn til gasser og et rør til vært innsug port,en gasser til 1-2 og en til 2-3.Alt som sveises kan jo også slipest.Du tar en innsugs pakning til topp og gasser og tegener av på ei 8mm plate som du skjærer ut me plassma el CNC el what ever.Der etter er d kun kapping og sveising og sliping som står igjen

 

Ok;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor mye effekt skal du ha? Hva skal du bruke motoren til?

 

I starten skal det brukes på en lettere trimmet suge motor, blir vell høvla topp og anna kam og muligens gren rør til og begynne med!

 

Har foresten kjøpt meg et sånt innsug til b20\b18 nå som er HELT NYTT av en lokal volvo guru!

 

Pluss en NY ubrukt 13 raders olje kjøler med adapter og kjøler og alt av slanger for kr 650 :)

 

 

Så skal jeg hive meg på og sveise et innsug til 2 enkle strombergere etter målene til det jeg har kjøpt til b20\b18, bare litt større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine 45 delorto gassere for 2000kr.. er to dobble... Så er jo ikke SÅ dyrt med tanke på hva du får.. :)

 

Du kan jo også slenge på en dobbel weber på et K-innsug... Får effekt av det også..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget et par skisser over en måter og lage det innsuget til skråmotor`n på!

 

Hvilket av disse 2 måtene jeg legger ut nå vile fungert best tror dere?

 

(bilde nr. 1 skal forestille at innsuga er "uavhengig" av hverandre og leverer drivstoff til 2 sylindere hver (fks. så mater innsug 1 sylinder nr 1 og 2, og innsug 2 sylinder 3 og 4), bilde nr. 2 skal forestille samme prinsippet som det innsuget jeg la ut bilde av i starten av posten, men med litt gunstigere form)

 

Dårlige tegninger jeg jalla sammmen i paint på 2 min, men legger dere god vilja til så skjønner dere!

 

Hva tror dere forlkens?

 

Bilde 1:

 

250.jpg

 

Bilde 2:

 

251.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg trodde å :)

 

Jeg ville brukt det øverste. Vil tro du får bedre flow der, enn på bilde 2..

 

 

 

Jepp, men har tenkt litt på det der og har kommet fram til at det går jo ann og lage en "T" skjøt, så tror ikke det med bremse servoen er noe problem!

 

Men hva tror du er best effekt messig ReodorF?

 

Har for meg at det på bilde 2 vil gi mere "tommrom" og fylle opp med luft\drivstoff blanding, så det vil føre til tregere respons på gassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår