Gå til innhold

B230FK: Fusker ved normalt gass på drag, og høyt bensinforbruk!

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

 

-Etter å ha kjørt litt med nye motoren, kan jeg konstantere at den funker greit, bortsett fra at den har veldig høyt bensinforbruk, og den fusker når jeg skal "opp i fart" med normalt gass på drag. Ikke rykking, men merker at den mister kraften på en måte og så kommer den igjen, og med litt turtall så går det over, på sann ca 2-3000 rpm.

 

-Bensinpumpa skal være fin, den var ny ikke lenge før jeg kjøpte bilen, og tankpumpa har jeg bytta før vinteren. Men noe kan jo sef. ha skjedd her.

 

-Kan legge til at coilen er veldig dårlig, heelt feil verdier i forhold til haynesboka, og det var veldig lite gnist på pluggen når jeg testa(mer gnist på mopedn til brodern:P) samt at jeg er usikker på om lambda funker, når den er ur fungsjon, skal det komme strømm i ledninga til lambda lampa, stemmer ikke det? Eller er det noe mer komplisert opplegg? Jeg har nemlig ikke fått kobla denne enda. (Kan måle med multimeter å sjekke da om det skal komme strøm når det er noe galt).

 

 

Er det noen som har hatt noe lignende problem før som har noen erfaringer? :)

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at den er værst når jeg har nettopp starte, selv om den er varm. Den oppfører seg som en kald forgasser motor utne choke, dauer vekk når jeg prøver å gi gass, men den går fremmover, bare veldig dårlig.

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kan legge til at coilen er veldig dårlig, heelt feil verdier i forhold til haynesboka, og det var veldig lite gnist på pluggen når jeg testa(mer gnist på mopedn til brodern:P)

 

trenger du egentlig å lete mer? du har jo nevnt feilen selv... uten skikkelig gnist ikke noe morro

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå byttet coil, men tror ikke det var så mye forskjell på det, men tok å kobla fra lambdaen og da går den helt fint, fusker ikke helder:) Men den bruker fortsatt en go del bensin..

Noe en nesten helt orginal FK motor ikke burde gjøre? Bruker like mye som gamle ET motoren, og den brukte en del.. kjører en en haltime time så har nåla flytta seg merkbart, da med normal kjøring.

 

Har lambdaen mye og si på forbruket?

 

Og hvordan funker denne feilkode greia? Forstår ikke det helt, skrudde på tenninga, og trykte på knappen da lyste det.. hehe..

 

Skal ta å bytte alt av tenningsdeler og ny lambda :)

 

Takker for svar :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår