Gå til innhold

Ulemper med Vectra A 4x4 (vurder å kjøpe)

Ranger emnet


Zythius

Anbefalte innlegg

Kan få en for 5000 kr som den står (ubrukt i en periode, vet ikke hvor lenge), det eneste som er galt med den er rust på skjermene bak og en knust frontrute. Litt rust under ene frontlykta også. Jeg og fattern så nøye på den i dag og fant ikke noe mer rust enn det (utvendig). Har ikke hatt den opp på bukk eller sett i motorrommet enda da. Skal få fiksa nøkler og prøvekjørt snart. Ellers lider bilen av at den har stått en stund uten å bli pussa og vaske, men det ordner jeg. Tipper det koster en 5000 kr for å reparere rute og skjermene, og så kan den bli EU-godkjent..

 

 

Er det noe jeg burde være oppmerksom på med tanke på denne bilen? Er Vectra med 4x4 litt ekstra trøblete? Lite deler til den? Går lett i stykker, og dyrt å reparere? Spesielt med tanke på en ung herre med ikke så alt for stor lommebok.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje altfor godt 4x4 system på vectraen ellers er det samme problema som ellers.spes RUST.. sjekk demper tårna bak, hjulbuer, kanaler. veit ikkje kva motor det er men vist det er

c20ne (2.0l 8v 115hk) er det ganske robuste motorer så sant den får bra stell. men bilen kostar berre 5k, får det ein betaler for.

Subaru impreza wrx 02 (03 sti front)

Subaru L-serie 84

Nissan Primera slx 94 (seld)

Opel vectra 2.0i 8v 93 (seld)

Opel vectra 2.0i 8v 90 (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelingskassa kan holde greit, det de er mest plaget med er at folk ikke bytter trykkakumulatoren eller kjører med feile hjulstillinger. Trykkakumulatoren skal vel byttes på hver 80.000 (mener det var noe sånt).

 

Viktigste utenom når det først er rust er å sjekke rammevangene under bilen bak, spesielt der fjæra står mot og forover og dempertårna foran. Dette er standard rustproblem.

 

Hvilken motor er det i denne bilen da?

 

Utenom så kan denne guiden være til veldig hjelp:

http://www.calibra.no/howto.aspx?id=7

-91 Opel Calibra 16v

-89 Opel Vectra 2000 (under construction)

-90 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

korfor skal akkumulatoren bytast? er den ikkje som en akkumulator i et hydraulisk anlegg?

 

Jo det er en akkumulator som i et hydraulisk anlegg.

Dens oppgave er å senke servotrykket fra xxx bar ned til ca. 50 bar som går inn på fordelingskassa.

 

Skjekk godt etter rust vidre innunder skjermene.

Har nettop byttet kanaler, skjerbuer og indre skjermer på min Vectra.

Ruster godt ja.

 

rammevangene bak, ved fjærfestet er også et veldig utsatt sted!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår