Gå til innhold

VW Corrado... Bra bil??

Ranger emnet


Haga*

Anbefalte innlegg

er seriøst mange tråder som dette ute, bla. min egen:P nei altså, føler at det generelle er at det må litt vedlikehold til, kanskje litt mer enn gjennomsnittet, men at det egentlig går greit.. bilen går konge den, eg eide ein 02-03-modell BMW 320i igår i drag :D bare for å sammenligne litt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er seriøst mange tråder som dette ute, bla. min egen:P nei altså, føler at det generelle er at det må litt vedlikehold til, kanskje litt mer enn gjennomsnittet, men at det egentlig går greit.. bilen går konge den, eg eide ein 02-03-modell BMW 320i igår i drag :D bare for å sammenligne litt.. :)
Det er så fint, knekke de Bimmerene litt:P Holdt en 1997 BMW 528ia i oppoverbakke:)

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haga: æ e ikke fornøyd me min corrado kan man si, har vert plaga me elektrisk feil/brann bremser hengerpå ,kompressor , dørhandtak å noe tull me motoren. men d som går hele tia e dør handtak vist du ikke "bruker" dem riktig, me å ikke røske opp døra, men bruke tommelen, kompressoren er ikke evig varanes, den må overhales en gang i blandt rundt ca 70000km spørs å korsen du behandler bilen.corrado er helt grei bil, syns fronten å fram sjermen på corrado e spesiell, å en veldholdt corrado e et klynodium!

bilbelte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen har jo sine svakheter som alle andre biler, av de 4 radoene jeg har hatt, har jeg aldri hatt noe problemer utenom dørhåndtakene + div andre småting

 

er vel som alle andre biler, behandle dem pent, og gi dem masse omsorg, så går det nok bra:)

 

husk også på at du får det du betaler for, jeg hadde ikke giddi å kjøpt en rado med masse småfeil..

 

gi heller litt ekstra og kjøp en i bra stand

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er dette problemet med dørhåndtakene alle snakker om?

 

hvilke forskjellige motorer fins den med, og hvilken er best (ytelse relativt til forbruk og holdbarhet)?

 

også lurer jeg på hvor store originalhøtalerne i bilen er (og hvor mange er det?)

 

hvis noen har noe positivt eller negativt å tilføre om bilen, sånt som er fint å vite før man kjøper, så hadde jeg satt pris på det også..

 

sikkert dumme spørsmål for dere folks.. men jeg har kjøpt bil uten å forhøre meg om den før.. og vil ikke gjøre samme feilen igjen..

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en bil som alle andre med både svake og sterke sider.

Den største svakheten mener jeg er dørhåndtakene, men om du ikke røsker og river i dem så holder dem en god stund.

Ellers så har jo selvsagt g60 et dårlig rykte på seg, men i realietetn så finnes det ingen dårlige g-laderen, kun bedritene eiere. For du må vite hvordan du skal behandle den, og de som har driti på leggen og står igjen med en rast lader virker som om kompanserer det pengetapet med å slenge med leppa.

Men om du ikke er intr å vedlikeholde lader osv, så kan jo vr6 være ett alternativ. Deilig motor, men de er relativt dyre, og bruker en del bensin..også litt sjeldne her i norge.

Du har også en 2.0l, men skal du ha en corrado så velg noe som har litt sjarm, som f.eks vr6 eller g60 :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken motor drar best da? VR6?

 

er det noe særlig forskjell på årsmodellene?

 

hvor store høytalere er det originalt i bilen (og hvor sitter de?)

Sitter i dørene framme, dashbordet og bak på siden av hattehyllen.

De i døren er vel 5", de i dash er vel 3-4" og de bak er vel 3-4" de også.

 

Kan lese om de forskjellige corrado modellene på internett.

 

Mads.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår