Gå til innhold

Chip til Passat 1.8t

Ranger emnet

Atley

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å chippe bilen min, men tror jeg har gått meg vill i jungelen over diverse leverandører.....

Skal jeg velge SKN med 196hk og 270Nm eller BSR chip hos Autopower som lover 209hk og 354Nm!!

SKN koster nesten 9K og BSR 7K

Noen som kan anbefale det ene over det andre her?

Atle

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har levert bilen min til Chipping hos|BSR i Gøteborg nå i påsken. Skal hente den nå på søndag 8/4.

Gikk for steg 2 som er 209 hk. pluss eksos og åpent filter. Har en 2000 mod 1.8 turbo med tiptronic.

Kan annbefale BSR i Gøteborg. Er en fyr som heter Fredrik som driver det fått bra|service og det er en ærlig fyr. Vurderete steg 3 med 222 hk men. Ble annbefalt steg 2 da jeg har automat.

Gleder meg som en unge til søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har levert bilen min til Chipping hos|BSR i Gøteborg nå i påsken. Skal hente den nå på søndag 8/4.

Gikk for steg 2 som er 209 hk. pluss eksos og åpent filter. Har en 2000 mod 1.8 turbo med tiptronic.

Kan annbefale BSR i Gøteborg. Er en fyr som heter Fredrik som driver det fått bra|service og det er en ærlig fyr. Vurderete steg 3 med 222 hk men. Ble annbefalt steg 2 da jeg har automat.

Gleder meg som en unge til søndag.

har samme erfaring med Fredrik :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Noen som vet hva forskjellen på 1.8turbo motoren fra 97 modellen er, i forhold til 98 modellen? Kan tydligvis chipes mer, og trimmes mer hos de. Sånn er det ikke hos TS, der blir de levert med like mange hk hvis de chippes

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles så sitter det en K03 turbo på begge bilene, som i følge Borg Warner leverer luft max til 197hk på en god kald vinterdag :)

jeg ble lovd 220hk hvis jeg bygde om fronten slik at at intercooeren fikk mer luft, og satt på 3" rustfritt eksosanlegg fra kat. samt bytte luftfilter og en slange på trykksiden av intercooleren. dette var autosentrum i loddefjord utenfor bergen.

han jeg snakket med sa at dette var samme chip som dahlback, og at den alltid ville ha de samme ytelsene, noe de fleste andre ikke har, da de (i følge han) skulle tape seg til litt under 200hk over tid.

noen kommentarer til disse påstandene?

EDIT: dette gjelder min 99 modell.

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

197hk?er det kun med chipen da eller? Jeg går nok til innkjøp av steg 3 trimmen til BSR. http://www.bsrab.se/products//t614/

Skal i følge dem klare 222hk og 374nm, og det til halvparten av prisen til TS racing. Noen som har noen erfaringer med det?

Bør vel flytte på seg greit det da? med nesten dobbelt så mange newtonmeter som det er orginalt?og 72hk mer.

Takk for svar =)

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk et tilbud jeg syns virket overkommelig..

6500,- da fikk jeg 197hk, og kjøre med bilen i noen mnd, til jeg bestemmer meg for å komme innom og bytte rør fra intercooleren til motoren, det skulle de ha 2200 for, og oppgradere chippen til 220hk, og modifisere luftfilterboks, og montere kn filter. det skulle de ha 2500? tror eg for, pluss 850kr for arbeid..

hvis jeg ville ha 220hk med en gang, var ikke dette heller noe problem. samme pris om jeg først ville ha 197hk og så 220hk eller rett på 220.. noen innvendinger?

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider