Gå til innhold

B21AT Fabrikkbygd R-Sport motor!

Ranger emnet


Jørgen_Rana

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det finnes jo billigere alternativ enn ett sprut til 20k.

MS for eksempel, det er jo ganske billig, og rimelig greit til å begynne med. Ellers finnes det masse billige brukte sprut om man leter litt rundt.

 

Bruktmarkedet er jo og der...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svenske forumer for Megasquirt(MS) og VEMS også, så det er en haug av brukerstøtte for MS/VEMS også.. Og ferdig på bil koster det rundt 4 lapper..... Og da har du datasprut som er ferdig..

 

Det som er så genialt, bygger det selv.. Alt.. Kabelen, sprutet.. Får også kjøpt ferdig loddet sprut, i boks, som er ferdig testet og simulert..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk B21A som har 8,5:1 i komp. Om du bytter til

B21ET stemplene, så har du en bunndel som tåler mye. En std B21ET bunndel tåler mer enn en std B230FK. Vet om en i Sverige som tidligere kjørte med B21ET bunn og hadde 440Hk ved 2bar i trykk.

Hverken mekanisk sprut eller gasser er å anbefale, vanskelig å få 100% bra. Forbruket og responsen er også så som så.

Jeg mener at datasprut er det første man prioriterer om man skal ha skikkelig krutt i børsja!

 

 

 

med andre ord. M stakene er DRIIIITSTERKE?

og tåle 300 hk lett?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener med turboveiv er den seigherdede.. som faren min kaller den noe med at den er herdet lengre og de økte og senket tempen mye saktere..

 

Isåfall så må det vært gjort i etterkant. Alle veivene i B19-21-23 (Til og med 74 mod B20)er like uansett om det er turbo eller ikke. Dessuten ser jeg ikke nødvendigheten i det heller når resten av motoren er standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sry for at jeg har vært borte i evigheter.. litt trøbbel me data osv.. Planen nå er nok å sette inn r-sport motoren når vi blir kvitt snøen og å kjøre forgasser inntil videre, men tåler stempelene i motoren 200-250 hk ? Håper på å kjøre 0.7 bar uten problemer og uten havari..

 

Noen som har link til justerbar wastegate som jeg kan bytte ut den orginale med ?

 

Takker for alle svar! hjelper på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sry for at jeg har vært borte i evigheter.. litt trøbbel me data osv.. Planen nå er nok å sette inn r-sport motoren når vi blir kvitt snøen og å kjøre forgasser inntil videre, men tåler stempelene i motoren 200-250 hk ? Håper på å kjøre 0.7 bar uten problemer og uten havari..

 

Noen som har link til justerbar wastegate som jeg kan bytte ut den orginale med ?

 

Takker for alle svar! hjelper på !

blir nokk veldig vanskelig å klare 250hk med r-sport turbo kit og 0.7bar

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår