Gå til innhold

mista bremselys, så tåkelys, så ryggelys:S

Ranger emnet

AndersTM

Anbefalte innlegg

Hei! EG trenge litt hjelp med 240-en min. Gjelde elektrisk feil, noke eg ikkje har so masse greie på..

Då eg kjøpte bilen min i januar fungerte alt sånn som det skulle, og den gikk gjennom EU uten feil. Så etter ei stud mista eg bremselysa mine. Eg sjekka pærene, og dei va i orden. Bremselys mangla både på håndbrekk og bremsepedal.

For noken daga sia skrudde eg ut baklysa mine, og sota blink-, rygge-, og bremselys. Når eg skrudde lysa inn igjen mangla tåkelysa bak plutselig! Og i dag mangla plutselig ryggelysa også.. Og det einaste eg har gjort i dag var å polere bilen..

Trenge altså litt hjelp her!

Takker for svar

Mvh. Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontaktpunkt mellom pæreholderene og kretskortet er ofte dårlige, prøv å vri pæreholderen litt frem og tilbake så skal du se at det kommer tilbake

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke dumt!! (kan også være korrosjon i kontaktstykkene til baklyktene) masse som kan gå gærnt..hehe..

Jepp..hvis du pusser og blåser vekk irr og har på kobberpasta så vil det ikke irre på noen år heller. ;)

Hjelper godt å ha kobberpasta på kabelsko til jord også f.eks :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremselys på håndbrekken?

Alle sikringer er heile? Kobla på jordinga, når du satte i lykta igjen? Lån 2 lykter med nokon, og sjekk om du får lys. Vist ikkje bør du begynne med eit voltmeter gitt.

du kan jo bruke prøvelampe med en lyspære å da. det jeg gjorde da jeg mista baklysa sist. da var det bare en jordingskapel som var løs.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider