Gå til innhold

Feilsøke turbo og LMM

Ranger emnet

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Det er noe snusk med draget i bilen min. Mistenker LMM eller turboen. Er det noen måte å feilsøke dette på med vag-com eller vag-scope? Er ikke noe feilmeldinger på dette når bilen står i ro.. Men kanskje når feilen oppstår? Har en Golf IV 1.9 TDi med 90 hk.

Legger den her og siden det er vag-com det er snakk om.

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Tok for et par dager siden å skrudde ut LMM, spraya GODT med CRC elektrorens inni den. Lot den stå noen min. før den fikk en ny overhøvling :) Lot den stå ett kvarters tid for å tørke HELT før jeg monterte den inn igjen. Ble merkbart bedre ja. Men er ennå ikke HELT bra..

Har fått tips om at det kan være ett koks-belegg på innsiden av innsuget eller no i den duren, bare usikker på hva det i det hele tatt betyr :) Så venter på at noen forklarer meg hvordan jeg fikser det..

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er på min 5 lmm på 6mnd... bilen min tåler rett og slett ikke åpent filter:(

Lar du det tørke nok, før du setter det inn da?

Huff.. Men kan man feilsøke at LMM er gåen?
Ja og nei. Dvs det trenger ikke dukke opp på diagnose at det er noe muffens der. Men som Eyelid sier, er det å kjøre med den frakoblet ett greit triks.

Hva slags symptoner er det du har da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa å kjøre uten LMM innkoblet nå, ble en liten forskjell, litt dårligere drag, men ikke så mye som jeg hadde trodd. Er det mulig at LMM er "litt" gåen da? :) Er vel høvelig gammal den LMM som står i nå. Kan jo bestille et par nye fra tyskland, så har jeg :)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider