Roberto Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 Hva er så likheten på 305 og 350? Mener å huske at jeg har lest at 350 er en borret 305? Isåfall, kan jeg bare borre blokken og så har jeg det samme som en 350? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 28, 2003 Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 nopp en 305 kan borres max 0.060" å da blir den vell noe som ca 315++? men mye er likt veiva, kam m.m.....har jeg hørt :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2003 Originally posted by stepside nopp en 305 kan borres max 0.060" å da blir den vell noe som ca 315++? men mye er likt veiva, kam m.m.....har jeg hørt :-) Ok,hehe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Hvis 305 har samme veiv som 302 og 327 så er slaglengden 3.25', en 350 har 3.48' i slaglengde. Oppdatering: 305 har samme veiv som 350 men bare 3,74" i bore, 302, 327 og 350 har 4,00" i bore. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Går toppene om en anen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen Hvis 305 har samme veiv som 302 og 327 så er slaglengden 3.25', en 350 har 3.48' i slaglengde. ikke at jeg har noe med det,men er ikke ' = fot og " = tommer ? :) 3.48 fot slaglengde høres digg ut ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Originally posted by TG1 ikke at jeg har noe med det,men er ikke ' = fot og " = tommer ? :) 3.48 fot slaglengde høres digg ut ;) Det stemmer det, men den ene ' er rasjonalisert bort for å korte inn på lengden på innlegget :) Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen Det stemmer det, men den ene ' er rasjonalisert bort for å korte inn på lengden på innlegget :) :D Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet September 29, 2003 Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Originally posted by Robert Går toppene om en anen? De gjør vel det, HP utgavene hadde 64cc forbrenningskammere og de slappe motorene hadde forbrenningskammere på 76cc. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2003 Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen De gjør vel det, HP utgavene hadde 64cc forbrenningskammere og de slappe motorene hadde forbrenningskammere på 76cc. HO mener du? gøy.. Men kan man ikke sjekke forbrenningskammer?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mette-we Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Setter du topper med 64cc eller mer på en 305 som har 8-1 eller kankje så mye som 9,5-1 i compresjon originalt så blir det dårlige greier, fordi 305 toppene har 58cc i sine. Veivene har samme slaglenge, men 305 ens veiv er lettere i skinkene så den går ikke å bruke i 350 hvis en ikke har ekstremt lette råder og stempel da. Men da er det andre ting som kommer inn. Omvendt er heller ikke noe lurt da det blir ekstremt ubalanse Forøvrig vet jeg om et tilfelle der det ble byttet topper, innsug og kam på en 9,5 comps 305 og den bremset 409 hp. Ettermarkets alu.topper det da. En bra side på nr. er http://www.mortec.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Ja, da, 305 motoren er ikke bare søppel, og jeg tror de fleste mener den ikke er noe å trimme på i forhold til en 350. og det er greit nok, men en må se det i forhold til hva man har, og har råd til... sånn sett ville jeg ha kjøpt trimdeler til 305 (topper, innsug forgasser, osv) som kan brukes på en 350 også (i grove trekk), kjørt med den så lenge, og så vurdert å bytte "bunndel" fra 350 senere. 305en går jo ikke dårligere når du trimmer den, den går bare ikke så bra som en like trimmet 350!... Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.