Gå til innhold

Polere rød bil, hva trenger jeg?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei,

Skal polere skodan, den har en relativt ildrød farge.

Lakken er såvidt fått antydninger til å bli litt matt, har en del swirls.

Hva anbefaler dere meg for å gi henne tilbake sin ungdomelighet? Gjerne noe som ikke koster shorta, husk at vi studenter lever under fattigdomsgrensa :D

stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Med 2 biler, kvinnfolk og liten guttetass! ;)

MEN

- Vask bilen med Meguiars NXT Car Wash

- Bruk vaskevott for å unngå nye og flere swirls

- Bruk Meguiars Quick Clay detailing på fuglebæsj, asfaltprikker etc. (Ikke et must da)

- Evt Meguiars Scratch-X (rubbing) der det trengs

- Meguiars Deep Crystal Polish. (Wet look) :)

- Meguiars NXT Tech Wax

Altså, nå brukte jeg Meguiars i denne sammenheng pga jeg selv bruker det, jeg kan nesten garantere deg at du vil få veldig bra resultat, bare du bruker vaskevott, polishen og voksen til Meguiars, resten kan være Turtle Wax/Autoglym etc for den del. :)

Kos deg, bruk tid, VET du er glad i bilene dine så dette blir bra! :)

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

swirls må da rubbes vekk?? Og en sterk avfetting og høytrykksspyler/steamer er mye bedre. Votter får du også swirls av. En myk svamp funker også viss høytrykk ikke er noe alternativ. Svamp eller vaskevott - alt gir swirls viss den er skitten. Pass på å ALDRI miste på gulv eller i gårdsrom. Da blir det swirls! Ellers hold deg unna billig voks... bruk skikkelig, men pass på at du ikke bruker en finish voks til 40 000 kroner nå¨r det du skulle ha var en slipevoks... forstår? :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider