Ford-for-ever Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Go dag! har akkurat kjøpt meg 40mm TÜV godkjent Lesjøfors senkefjærer til min volvo 740... jeg skal inn på biltilsynet og godkjenne det etter jeg har montert det, men det jeg lurer på er om de har sjangs til å finne ut om man har kappet litt av fjærene eller ikke? Fordi 40mm er jo ikke akkurat all verden så jeg tenkte å kanskje kappe av en runde på fjærene? vis jeg lakkerer der jeg kapper så skal de vel egentlig ikke ha sjangs til å se om jeg har kappet eller ikke? Siter "Bruk vett, ligg bredt" - Volvo 740 GL slow edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Biltilsynet tar bilen opp på ein bokk og sjekka nummera på fjørene stemmer med TUV papira. Dei måler også tjukta på godset og teller antall ringer og sjekker dette stemmer med papira. Var og godkjente mine fjøre for eit par veke sida. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon89 Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Biltilsynet tar bilen opp på ein bokk og sjekka nummera på fjørene stemmer med TUV papira. Dei måler også tjukta på godset og teller antall ringer og sjekker dette stemmer med papira. Var og godkjente mine fjøre for eit par veke sida. Ja gikk godkjenningen helt smertefritt ? hvor mye betalte du for hele godkjenningen med (nytt vognkort?) ? Siter Volvo 940 - http://www.bilforumet.no/900-serien/183109-hakon89s-volvo-940-a.html EX Volvo 740 GL http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=152701 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 koster en 500lapp.. vent med justeringen til etter godkjenningen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford-for-ever Skrevet April 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Okok, får vente til etter godkjenningen da:) takk for alle svar Siter "Bruk vett, ligg bredt" - Volvo 740 GL slow edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Må godkjenne di først ja. Jeg kappa mine Lesjøfors fjærer i går. Kappa 2 runder. Ble perfekt høyde med 215/45/17 dekk. Ligger akkuratt kant i kant med dekk og hjulbue. Kappa ikke no bak for der er den nesten perfekt fra før, grunnet stereo og lignende.. He he.. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Ødelegger jo en del av kjøreegenskapene med å kappe fjørene.. Har dere orginale dempere på bilene eller? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 hvis man kapper 1-2 runder så spiller det ingen rolle. Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Ødelegger jo en del av kjøreegenskapene med å kappe fjørene.. Har dere orginale dempere på bilene eller? jag har tatt 2runder, og kjører med biltein B8, 25mm stab-stag forran og bak, fjørtårnstag, og det superstaget under girkassa.. har aldrig vært bedre syns nå jeg, kan blir litt i det stiveste, for det er FITTEHARDT.. (har 225/45-17" med 3.5bar og da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 jag har tatt 2runder, og kjører med biltein B8, 25mm stab-stag forran og bak, fjørtårnstag, og det superstaget under girkassa.. har aldrig vært bedre syns nå jeg, kan blir litt i det stiveste, for det er FITTEHARDT.. (har 225/45-17" med 3.5bar og da) Men det høres jo lovende ut. Bare lurte på om du kjørte på orginalt understell og da er det dårlig og kappe fjærene, det blir som å kjøre båt. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 hvis man kapper 1-2 runder så spiller det ingen rolle. Det spørs nå helt hvilke dempere du har. Kjører du på orginale så lever de ikke lenge pluss at det blir som å kjøre båt... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malfred Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 jag har tatt 2runder, og kjører med biltein B8, 25mm stab-stag forran og bak, fjørtårnstag, og det superstaget under girkassa.. har aldrig vært bedre syns nå jeg, kan blir litt i det stiveste, for det er FITTEHARDT.. (har 225/45-17" med 3.5bar og da) "25mm stab-stag forran og bak" kjøppt hvor? "fjørtårnstag" kjøppt hvor? pedersens? "superstaget under girkassa" kjøppt hvor? hos volvo? Siter Volvo v70 2.5TDI 2001mod Volvo 760 chevy 350 1985mod xVolvo 740 TDI 1989mod xVolvo 740 TDI 1987modxMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ETxVolvo 740 GL 1987mod B230K Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Jeg kjører på orginale dempere foreløpig. Er stivt og fint det. Ikke båt for å si det sånn, men kan sikkert bli det hvis demperne er slitte. Skal bytte etterhvert.. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Jeg kjører på orginale dempere foreløpig. Er stivt og fint det. Ikke båt for å si det sånn, men kan sikkert bli det hvis demperne er slitte. Skal bytte etterhvert.. Ikke heller lurt, bilen har ganske lett får å sprette i svinger og lignende.. Men kjører du pent så går det sikkert bra, bare ikke kræsj, da sliter du om de finner det ut. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 kjører på originale dempere jeg å nå å de funker fint. blir dempere++ da men hakke kr til det akkurat nå. Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.