Gå til innhold

Spørsmål om sierra

Morteeeen

Anbefalte innlegg

Jeg er litt nysgjerrig på å få meg sierra men er ikke helt sikker på hvilken, har hørt litt forskjellig..

Har lyst på is og sette is turbo i, men da fikk jeg høre av en som har gjort det at han måtte ha helt nytt innsprut system, det er ikke så billig veit jeg, så jeg lurer på om det er sånn på alle is motorer eller bare han har vært uheldig?

Har også lyst på Dohc, men fikk vite at etter den har gått 200000 så må kjede strammes på den, jeg har ingen aning om åssen kjede strammer det er, noen som veit det?

Åssen motorer kan man sette i en sierra som passer? utenom cosworth og bda motor..

siste spørsmål, hvilken er den beste motoren man får orginalt i en sierra?

Dette er en kompis sin Konto, skriver her for jeg hakke giddi å registrert meg ennå..

// 07 mod Ford Ranger;)

// 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt nysgjerrig på å få meg sierra men er ikke helt sikker på hvilken, har hørt litt forskjellig..

Har lyst på is og sette is turbo i, men da fikk jeg høre av en som har gjort det at han måtte ha helt nytt innsprut system, det er ikke så billig veit jeg, så jeg lurer på om det er sånn på alle is motorer eller bare han har vært uheldig?

Har også lyst på Dohc, men fikk vite at etter den har gått 200000 så må kjede strammes på den, jeg har ingen aning om åssen kjede strammer det er, noen som veit det?

Åssen motorer kan man sette i en sierra som passer? utenom cosworth og bda motor..

siste spørsmål, hvilken er den beste motoren man får orginalt i en sierra?

Dette er en kompis sin Konto, skriver her for jeg hakke giddi å registrert meg ennå..

Is dysene leverer 172cc hvis jeg ikke husker feil, og det holder ikke særlig lenge på en turbomotor. Det de fleste gjør er å bytte til lavohms S2 dyser, og ha en tillegsdyse på innsuget med trykkbryter.

Dohc-motoren ville jeg ikke satt inn, den bruker lite bensin. Men det er omtrent det eneste positive.

Motorer som går nedi sierra: 2.0gasser, 2.0innsprut(is), 2.3L, 2.3Lv6,2.8Lv6,2.9Lv6,1.8td, cosworth, doch. Sikker noen jeg har glemt.

Imho er gassermotoren på 2liter den beste motoren i sierra. Maken til skuddsikker sak må man lete lenge etter.

FordRS: styr unna 82-85 modellene .....dårligere kvalitet

Lyst til å begrunne svarene litt ?

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse modellene er laget i England... og engelske biler har aldri hatt noe særlig bra kvalitet... pluss så har jeg hørt av mange som har hatt et par sierra at den engelske sierra har mye dårligere kvalitet enn den tyske sierra.....

*Ford sierra 2.0is -86(solgt)

*Ford sierra 2.0i clx stv -92(vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du S2 dyser i ist, OG en tilleggsdyse, så får du stoooore bensinproblemer... S2 dyser i seg selv gir alt for mye bensin på tomgang, nesten så den drukner... Det beste til ist er datasprut, men det koster jo litt da, men det finnes forskjellige tillegssprut til rundt 3000kr som fungerer meget bra.

Selv så har jeg et Microdynamics pic5 sprut, som styres av overtrykk og turtall, og det fungerer utmerket...

Skal foresten selge unna endel ist "ting" nå, så er du ute etter noe, så ta kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker alle for hjelpen:) tror det skal hjelpe en del.. hvis noen har noen ideer til hva jeg kan gjøre så si ifra.. Og hvis noen har eller veit om noen som har en Cosworth eller Bda motor, i deler eller hel så si gjerne i fra.. takk^^

// 07 mod Ford Ranger;)

// 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse modellene er laget i England... og engelske biler har aldri hatt noe særlig bra kvalitet... pluss så har jeg hørt av mange som har hatt et par sierra at den engelske sierra har mye dårligere kvalitet enn den tyske sierra.....
He he. Feil fra ende til annen. :spin

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Feil fra ende til annen. :spin

den første sierra ble produsert i england... ford sluttet å produsere sierra i england i -85 fordi de synes kvaliteten ble for dårlig... men det kan godt hende han mekanikeren på ford som har jobbet der i alle år har feil

*Ford sierra 2.0is -86(solgt)

*Ford sierra 2.0i clx stv -92(vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider