Techs Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Heisan Jeg har 2.0 TDI med 140 hk og DSG kjerra er 2006 model med nye faceliften. Jeg lurer litt på å sprite opp motoren litt. Men det er så mange forskjellige muligheter. Fant blant annet denne linken: http://www.sancodk.dk/ hvor de tilbyr Digital TDI Pumbe Dyse modul som gir meg 175 hk og 400 nm til 3400 dkr inkludert frakt. noen som har litt å erfaring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 HeisanJeg har 2.0 TDI med 140 hk og DSG kjerra er 2006 model med nye faceliften. Jeg lurer litt på å sprite opp motoren litt. Men det er så mange forskjellige muligheter. Fant blant annet denne linken: Tuning hos SanCo Tunings-Center hvor de tilbyr Digital TDI Pumbe Dyse modul som gir meg 175 hk og 400 nm til 3400 dkr inkludert frakt. noen som har litt å erfaring? Glem denne løsningen! Gjør det skikkelig, når du først skal tune bilen din. Jeg har selv en chippet Touran 2.0TDI 170HK. (200HK+) og fikke dette gjort hos TS Racing. Koster 7.000 kr. Det ligger i prisen at dem gjør bilen orginal igjen også. På denne måten så endres programvaren til både motor og DSG-kassen, slik at det blir skikkelig avstemt. Min bil ser du forøvrig her: VW Touran Exlusive 2.0TDI 170HK. chippet til 200HK+/410NM. Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Techs Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Men så kommer det store spørsmålet... Tåler DSG kassa så mye moment og hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Men så kommer det store spørsmålet... Tåler DSG kassa så mye moment og hk? Ja.. den tåler det. Dem begrenser biler med DSG noe i forhold til biler med manuelt gir. En touran 2.0TDI 140HK. med DSG kan chippes til 180HK. og rundt 350NM. Snakk med gutta hos TS Racing så får du svar på alle dine spørsmål. Dem har også spesialisert seg på VW og TDI-motorer. Siter www.bjerknez.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Germanlook Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Min bil ser du forøvrig her: VW Touran Exlusive 2.0TDI 170HK. chippet til 200HK+/410NM. Ville vært litt forsiktig med å skrive at bilen din er chippet og lagt ut bilder av den her siden det er folk fra importøren og tollvesenet som ofte er inne og kikker på disse sidene... Siter Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers http://dvs.skynetblogs.be -73 1303RS -13 Polo WRC edition -15 Octavia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaddyTdiDsg Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Ja.. den tåler det. Dem begrenser biler med DSG noe i forhold til biler med manuelt gir. En touran 2.0TDI 140HK. med DSG kan chippes til 180HK. og rundt 350NM. Snakk med gutta hos TS Racing så får du svar på alle dine spørsmål. Dem har også spesialisert seg på VW og TDI-motorer. Det er 350NM maks hva DSG tåler, sån har jeg hørt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Techs Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Det er 350NM maks hva DSG tåler, sån har jeg hørt Føler det er mye synsing eller tipping ute å går egentlig :) heh jeg tipper jo egentlig at den tåler mer en 350.... da den har vel dette orginalt når det er 170hk utgaven.????? og som regel er jo ei kasse konstruert for å tåle en del mer en orginalt.. så 20-30nm mer en orginalt er jo i minste laget. meeen. som nevnt tidligere... det er mye synsing og tipping.. men hvis noen veit noe.. så hadde det vært topp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaddyTdiDsg Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 jeg tenkte också at det kan ikke stemme, at dsg tåler bare 350nm. men kan det vare mulig at de dsg girkassene er litt annerdeles? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Techs Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 jeg tenkte också at det kan ikke stemme, at dsg tåler bare 350nm. men kan det vare mulig at de dsg girkassene er litt annerdeles? Jo altså klart ei DSG kasse er annerledes en ei manuel... men av garantimessig hensyn så kan jeg aldri tenke meg VW lager ei kasse som er tynt til ytterkant orginalt... da vil alle som har DSG slite ganske bra om noen år. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freespeed Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 DSG kassa tåler fint 400-420nm. Vi flasher VAG biler med DSG kasse verden rundt hver dag. Ingen problemer i det hele tatt. Siter Speed is FUN!! --------------- WEB: http://www.optican.net BLOGG: http://optican.blogspot.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg