Gå til innhold

Overhaling av calipere vwgolf

Ranger emnet


marbel

Anbefalte innlegg

Holder på med overhaling av calipere og lurer på følgende(sikkert elementært for de litt erfarne men..)

 

**Stemplene sitter veldig..dvs har problemer m å få de helt ut..tips?(hørn noe om luft på boks..noe annet?)

 

**Hvordan installerer jeg ny mansjett..skal den på stemplet først og så inn i caliperen eller skal den festes på caliper for så å sette inn stempel?Det er jo ett spor i sylinderen og ett i stempelet..

 

**Kan jeg smøre inn delene m et hvasomhelst smøremiddel før sammensetting?(wd40 feks..)

 

Takk!

Mk1 Grunnkurselev!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med overhaling av calipere og lurer på følgende(sikkert elementært for de litt erfarne men..)

 

**Stemplene sitter veldig..dvs har problemer m å få de helt ut..tips?(hørn noe om luft på boks..noe annet?)

Trykkluft (legg filler eller noe over...det kommer FORT...) eller så pumper man bare på bremsen (hvis det fremdeles er væske i de).

 

**Hvordan installerer jeg ny mansjett..skal den på stemplet først og så inn i caliperen eller skal den festes på caliper for så å sette inn stempel?Det er jo ett spor i sylinderen og ett i stempelet..
Inn i kalipperen først,så trer du inn stempelet og legger mansjetten i sporet.

 

**Kan jeg smøre inn delene m et hvasomhelst smøremiddel før sammensetting?(wd40 feks..)

 

Takk!

Niks. Enten "bremsefett" som er beregnet for sånt (de selger det på bl. a. 'tema) eller bare ren,ny bremsevæske.

 

Husk å skyll alt godt med vann når du er ferdig...bremsevæske kverker lakk hvis den får ligge på. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår