marbel Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Holder på med overhaling av calipere og lurer på følgende(sikkert elementært for de litt erfarne men..) **Stemplene sitter veldig..dvs har problemer m å få de helt ut..tips?(hørn noe om luft på boks..noe annet?) **Hvordan installerer jeg ny mansjett..skal den på stemplet først og så inn i caliperen eller skal den festes på caliper for så å sette inn stempel?Det er jo ett spor i sylinderen og ett i stempelet.. **Kan jeg smøre inn delene m et hvasomhelst smøremiddel før sammensetting?(wd40 feks..) Takk! Siter Mk1 Grunnkurselev! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Holder på med overhaling av calipere og lurer på følgende(sikkert elementært for de litt erfarne men..) **Stemplene sitter veldig..dvs har problemer m å få de helt ut..tips?(hørn noe om luft på boks..noe annet?) Trykkluft (legg filler eller noe over...det kommer FORT...) eller så pumper man bare på bremsen (hvis det fremdeles er væske i de). **Hvordan installerer jeg ny mansjett..skal den på stemplet først og så inn i caliperen eller skal den festes på caliper for så å sette inn stempel?Det er jo ett spor i sylinderen og ett i stempelet.. Inn i kalipperen først,så trer du inn stempelet og legger mansjetten i sporet. **Kan jeg smøre inn delene m et hvasomhelst smøremiddel før sammensetting?(wd40 feks..) Takk! Niks. Enten "bremsefett" som er beregnet for sånt (de selger det på bl. a. 'tema) eller bare ren,ny bremsevæske. Husk å skyll alt godt med vann når du er ferdig...bremsevæske kverker lakk hvis den får ligge på. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 enkel måte å få stemplene ut på er jo sette på igjen bremserøret og pumpe til de faller ut... litt søl, men effektivt. Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marbel Skrevet April 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Takker,takker! Siter Mk1 Grunnkurselev! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg