Gå til innhold

Erm... Spenning som forandrer seg?

Ranger emnet

Tommy_88

Anbefalte innlegg

Har hatt litt problemer med at forsterkeren kutter ut i det senere, og tenkte at jeg skulle sjekke litt med et multimeter. JA, jordinga er bra, den er på beltefestet baki. Når forsterkeren ikke spiller (dvs, i dette tilfellet, ikke er på, samme om bilen går eller ikke) er spenningen mellom + og - på forsterkeren like under 6V. Når den spiller (og fungerer, som er en gang i blandt, lol) så ligger den på 13.1V. Er det normalt? Selv om forsterkeren er av, skal vel ikke spenningen halveres? Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt problemer med at forsterkeren kutter ut i det senere, og tenkte at jeg skulle sjekke litt med et multimeter. JA, jordinga er bra, den er på beltefestet baki. Når forsterkeren ikke spiller (dvs, i dette tilfellet, ikke er på, samme om bilen går eller ikke) er spenningen mellom + og - på forsterkeren like under 6V. Når den spiller (og fungerer, som er en gang i blandt, lol) så ligger den på 13.1V. Er det normalt? Selv om forsterkeren er av, skal vel ikke spenningen halveres? Hmm..

Hvis du kobler bort pluss og minus på ampen og måler rett på kabelen, er det 12-14 volt der er forsterkeren egentlig defekt :)

Hadde vært borti dette tidligere da en nabo av meg hadde problemer, endte opp med at han handlet ny amp.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Ja... Men jeg målte ved sikringa nå, tenkte jo ikke på det før, og fant ut at det er 13 V inn på sikringa, og 6 V ut igjen... Hehe... Tipper jeg prøver å bytte sikring, evt sikringsholder først og fremst! Jeg skal også låne en amp av en kamerat, så kan få sjekka om det evt. den som er rota til det onde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider