virtual Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 For lenge siden, begynte bilen min å bruke maaasse bensin, vi snakker om ca 2,5 liter på mila.. Det var så mye at mye av bensinen gikk ned i olja, noe som førte til dårlig smøring.. Noe som deretter førte til at et rådelager satte seg fast, og knakk av.. Nå har jeg bygd ny motor, og bytta alt av sensorer, givere, dyser osv osv, og den er helt likedan. Jeg har feilsøkt etter Vomaz sin feilsøkeguide, på kontakten til hjernen. Og alle verdier ser helt fine ut. Nå mistenker jeg at det er altfor høyt bensintrykk.. For jeg hører at pumpa jobber ganske hardt. Tok CO test igår, og den var på over 10! AFR (Air Fuel Ratio) var vel på ca 11.. Så er ganske dårlige verdier.. Plugga tilogmed ut kaldstartdysa under målinga, for å se om det ble bedre, men verdiene var helt lik. Hvis jeg ga motoren falskluft, så falt CO verdien ned til 8,6 på tomgang.. Det jeg lurer på, er hva er det som styrer bensintrykktet? Hvordan kan man stille det ned? Og hva er det eventuelt ellers som kan være feil? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Pumpen går konstant og der er ein bensintrykkregulator som slepper tilbake bensin i tanken om trykket kommer over 3 bar. Det skal vere konstant 3 bar pluss eventuelt ladetrykk. Det som styrer bensintrykket er bensintrykkregulatoren. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Men jeg har satt på en annen bensintrykksregulator, som fungerte fint på bilen den sto på før.. Så det kan være dysene som har for lang åpningstid da? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Jeg hadde problem med høyt bensintrykk. Jeg leste feilsøkingspapiere hos volvo, og der var det nevnt at man skulle prøve å blåse i begge slangene som var tilkoblet BTR, de skulle begge være frie - det skulle ikke være mottrykk. I papirene til volvo sto det 2.2 bar grunntrykk + ladetrykk Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Hvordan måler man bensintrykket på et fornuftig vis da, uten å måtte kappe slangen? Blir det bare å seriekoble et manometer, og finne skrukoblinger som passer? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Volvo har dette instrumentet som boltes fast mellom fuelrail og bensinslange, de skal sikkert ikke ha mange kronene for å måle bensintrykket ditt. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 høyt bensinforbruk på motronic høres ikke unormalt ut i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 høyt bensinforbruk på motronic høres ikke unormalt ut i det hele tatt. Ikke på langt nær så ille som K-jet eller gasserturbo... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Jeg leste feilsøkingspapiere hos volvo, og der var det nevnt at man skulle prøve å blåse i begge slangene som var tilkoblet BTR, de skulle begge være frie - det skulle ikke være mottrykk. Når man suger i vakuum slangen, så blir det jo vakuum der, så den er ikke fri. Det skal være sånn ja? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Du skal prøve å BLÅSE i slangen, og da skal det være HELT fritt. Du skal koble slangen fra BTR og blåse inn i innsuget. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Er ikke noe motstand i slangen, har ny slange, og har akkurat glassblåst hele innsuget.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 sjekk temperaturmåleren din.. hadde det samme på min, og jeg måtte bytte giver for å få den til riktig verdi. jeg sprengte co-måleren til et lokalt verksted, den gikk ikke over 10% Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Hehe, samme her.. Måleren bare blacka ut. Men temperatur føleren har jeg bytta, det kan være at jeg har fått feil føler da.. Har målt den, når bilen var varm.. Men får prøve å måle den når den er kald, for å se om den er helt rett. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.