Gå til innhold

Høyt bensinforbruk Motronic!

Ranger emnet

virtual

Anbefalte innlegg

For lenge siden, begynte bilen min å bruke maaasse bensin, vi snakker om ca 2,5 liter på mila..

Det var så mye at mye av bensinen gikk ned i olja, noe som førte til dårlig smøring.. Noe som deretter førte til at et rådelager satte seg fast, og knakk av..

Nå har jeg bygd ny motor, og bytta alt av sensorer, givere, dyser osv osv, og den er helt likedan.

Jeg har feilsøkt etter Vomaz sin feilsøkeguide, på kontakten til hjernen. Og alle verdier ser helt fine ut.

Nå mistenker jeg at det er altfor høyt bensintrykk..

For jeg hører at pumpa jobber ganske hardt.

Tok CO test igår, og den var på over 10!

AFR (Air Fuel Ratio) var vel på ca 11..

Så er ganske dårlige verdier..

Plugga tilogmed ut kaldstartdysa under målinga, for å se om det ble bedre, men verdiene var helt lik.

Hvis jeg ga motoren falskluft, så falt CO verdien ned til 8,6 på tomgang..

Det jeg lurer på, er hva er det som styrer bensintrykktet?

Hvordan kan man stille det ned?

Og hva er det eventuelt ellers som kan være feil?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde problem med høyt bensintrykk. Jeg leste feilsøkingspapiere hos volvo, og der var det nevnt at man skulle prøve å blåse i begge slangene som var tilkoblet BTR, de skulle begge være frie - det skulle ikke være mottrykk.

I papirene til volvo sto det 2.2 bar grunntrykk + ladetrykk

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste feilsøkingspapiere hos volvo, og der var det nevnt at man skulle prøve å blåse i begge slangene som var tilkoblet BTR, de skulle begge være frie - det skulle ikke være mottrykk.

Når man suger i vakuum slangen, så blir det jo vakuum der, så den er ikke fri. Det skal være sånn ja?

1996 Volvo 945 Racewagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, samme her.. Måleren bare blacka ut.

Men temperatur føleren har jeg bytta, det kan være at jeg har fått feil føler da..

Har målt den, når bilen var varm.. Men får prøve å måle den når den er kald, for å se om den er helt rett.

1996 Volvo 945 Racewagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider