Gå til innhold

Krølle's GTI 16v: Wolfie

Ranger emnet

Kr0lle

Anbefalte innlegg

Nå som jeg endelig har fått bilen jeg kjøpte for rundt 4 månders tid siden (god grunn til at det tok lang tid) så må jeg nå er det på tide å lage en prosjekttråd her.

Historie:

Bilen, en '89 modell GTI 16v, er kjent for endel på dette forumet fra før, da med |Massern| som eier.

Bilen ble importert til Norge i '98, og etterhvert fant den veien til |Massern|.

Etter at han gav opp ble den lagt ut for salg, og jeg endte opp med å kjøpe den som prosjektbil. Planen når jeg kjøpte den var å få den i god stand, og like fin som den var på bilder fra "tidligere tider"

Det er enda planen.

Noen bilder for å vise hva målet mitt er:

P6190045-12.jpg

P6190044-12.jpg

P6190043-12.jpg

P6190042-12.jpg

Dette var slik bilen var i fjor sommer, og forhåpentligvis da også skal bli til neste sommer, da det blir første sommeren jeg har lappen.

Så, over til hvordan bilen ser ut nå:

DSC00365.jpg

DSC00363.jpg

DSC00362.jpg

DSC00361.jpg

DSC00360.jpg

Dette var de første bilene jeg tok av bilen selv, rett etter at jeg hadde fått vasket den. Noe som er høyst nødvendig etter et sted mellom 50 og 70 mil over støvete fjellveier fra østlandet til de svingete veiene her på vest-norge.

Det som allerede er gjort med bilen før jeg fikk den:

- Sorte baklykter

- 2-lykters Emblemfri grill

- 2.5" Hartman effektanlegg

- G60-bredding

- 9x16 AEZ Paron X-felger med bred og fin kant

- Monovisker

- Hvite blinklys

- Sota ruter

- Momo ratt og girkule (girkula ser ut som en dildo, skal bort ;op )

- Stoffmatter

- Vinge bak fra Golf III GTI/VR6

Sikkert noe jeg har glemt her, men det er ikke så farlig.

Planer for bilen:

- Hellakkering (har ikke bestemt meg for om det blir metallic eller matt, men sort blir det)

- Bytte grill, på vei (den som sto på hadde lakken begynt å flasse av på, og manglet et feste)

- Nye frontlys, blinklys og sette inn tåkelys, alt i CrystalClear (frontlys er bestilt, blink-, og tåkelys ligger klart)

- Sorte blinkers på sidene.

- Nytt interiør (originalt stoff GTI bak og CL fremme)

- Friske opp plastikken, eventuelt lakke det samme farge som resten av bilen

- Fikse opp felgene (klarlakken flasser, og kanten skal poleres)

- Coilovers

- Fikse med all rust, og to store bulker (en fremme og en bak)

- Soting av rutene (litt mørkere, men ikke overdrevent)

- Happich-vinduer bak dersom jeg får tak i det (skrik ut dersom noen har)

- Elektriske vinduer fremme (og bak dersom det blir Happich)

- Elektriske speil (ligger klart)

- Votex midtkonsoll

- Anlegg (moderat; 2x10", komponentsett fremme, spiller, kondensator(er) og forsterkere som trengs, alt skal bygges inn penest mulig)

- Friske opp interiøret der det trengs

- Elektrisk soltak-motor skal inn (ligger klart)

- Fjerne monovisker og sette inn originale to stk.

- Fjerne emblemet i midten bak

Sikkert mer jeg ikke kommer på i farten, men generelt går prosjektet ut på å få bilen fin, og så holde den fin.

Kommentarer, forslag, ris og ros mottas med takk ;)

Og en siste ting; Glof, Rolf og Bolf er allerede tatt, er på utkikk etter kallenavn til Golfen min. Setter pris på alle forslag ;)

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mordi87: Takk takk ;)

Grillen skal bort ja, planen var å legge den ut for salg. Jeg gidder rett og slett ikke ta meg bryet med å lakke den og fikse festet når en ny er så billig ;) (PM sendt)

Hadde egentlig ikke tenkt helt på slike navn, men takk for forslagene. Dagfinn passer veldig dårlig da jeg kjenner en som heter det (skal bare ut å kjøre Dagfinn en tur... uuuh...)

Børge kan det faktisk bli, men er usikker. Får se om det kommer bedre forslag inn ;)

- VW Golf II GTI -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne så kjent ut:D

Neida, men med litt stell så blir denne sikkert fin igjen. Første jeg ville gjort var og fikse motoren, onkel mente at det var feil blanding og kanskje trakk falsk luft ved inngangen til luftmengdemåleren. Der hvor det er fuget med silikon ser det ut som..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momo ratt og girkule (girkula ser ut som en dildo, skal bort ;op )

Det samme skulle jeg gjøre, men fikk aldri somlet meg til det. Girkula er noe av det styggeste jeg noen gang har sett:op:

Så til det mer seriøse plan.

Godt at bilen omsider havnet hjemme hos deg. Har ikke hatt så mye bruk for den, siden den bare har tatt opp plass for meg. Men ny eier, ny arbeidslyst! Skal følge med på prosjektet videre fremover. Du har ihvertfall planene klare, og sånt liker vi:thumb

Skulle du trenge noe hjelp/deler underveis så skal jeg være så behjelpelig som overhodet mulig, og prøve å skaffe ting til deg for en billig penge. Ikke vær redd for å spørre om noe angående bilen.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burny: God hukommelse? ;op

Skal fikse motoren, det sier seg vel nesten selv ;) Tar ikke en ting om gangen, blir jeg lei eller sitter fast på en ting, så går jeg bare videre til neste ting en stund før jeg går tilbake til den jeg satt fast på tidligere. Da blir jeg ikke sur og ødelegger noe, samtidig som jeg får tenkt meg om :)

Takk for tipsene ang. motoren, har kommet frem til noe av det samme selv. Skal sjekke opp dette etterhvert som jeg jobber på den ;)

|Massern|: Jeg var nesten redd for at det var du som hadde satt den inn jeg ;op

Girkula skal høyst sannsynlig byttes ut med en fra en nyere modell, med chrome-merkinger og skinn *elske*

Ny eier å ny arbeidslyst ja, heiv meg over bilen med en gang. Dørtrekket er av (og ligger i bagasjerommet) for å prøve å fikse låsen, grillen er av for å få ny der og jeg har fjernet litt andre ting. Skal jobbe med bilen mer i dag tror jeg, bl.a. fjerne GTI-leppa du klarte å knuse når du skulle ha den på biltralle ;)

(oppdateringer og bilder kommer etterhvert)

Deler skal jeg spørre etter, og dersom jeg lurer på noe har jeg deg jo på msn, så jeg skal ikke nøle med å spørre om noe ;)

- VW Golf II GTI -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering etter dagens korte mekke-økt:

Brekket er ødelagt, og dekselet er knust, så da ser det sånn ut nå;

DSC00367.jpg

DSC00368.jpg

Ny wire skal på plass, samme med nytt deksel.

Passasjer-setet, bruker det som arbeidsbenk ;op

DSC00369.jpg

"Dildo-fjerning"

Før:

DSC00371.jpg

Etter:

DSC00372.jpg

Ny girkule skal på plass, men er ikke akkurat førsteprioritet.

Tok en kikk i hanskerommet, hvor jeg fant noe som manglet;

DSC00373.jpg

DSC00374.jpg

Får ikke skrudd ringen på enda, siden den ene skruen var ødelagt og måtte borres opp. Rattet skal også behandles, skinnet er ganske slitt etterhvert.

Etter mye boring fikk jeg av rattet:

DSC00381.jpg

Denne skal også bort:

DSC00376.jpg

Og disse må festes bedre ;op

DSC00375.jpg

Må også kobles om, da den med varme-symbol aktiverer vindusviskeren ;op

Slik ser døren ut, må fikse låsen og skal inn med isolasjon osv.

DSC00378.jpg

Dioden skal bort, og rammen rundt lufteventilen skal nok lakkes sølv eller noe sånn

DSC00377.jpg

Og til slutt et trist bilde

DSC00379.jpg

La merke til dette i dag, en ganske stor sprekk i fronruta. Tror den har kommet nå som det har vært varmt, og så blitt kaldt igjen. Dersom det har kommet steinsprut på turen fra østlandet kan dette ha skjedd desverre :(

- VW Golf II GTI -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det da... På telleren står det nå ca. 218 900, men når jeg kjøpte den sa Mads Kristian at den var gått ca. 206 000

Så jeg vet ikke helt, kanskje Mads Kristian kan svare på det bedre enn meg?

Ikke helt feil. Jeg sa at motoren var byttet og den har dermed gått ca. 206k, mens bilen har gått litt mer. Altså det som står på telleren. Om det stemmer, det vet hverken du eller jeg. Golf er ikke akkurat kjent for å være den bilen som ikke blir justert tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også kobles om, da den med varme-symbol aktiverer vindusviskeren ;op

http://i101.photobucket.com/albums/m49/krolle89/DSC00375.jpg

Og forresten, dette er noe tidligere eier har gjort siden den elektriske delen i tenningslåsen er ødelagt. Denne sørger da for at vindusviskere, vifte, tute, lys etc funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider