Gå til innhold

Krølle's GTI 16v: Wolfie

Ranger emnet

Kr0lle

Anbefalte innlegg

Ja, da var det på tide med oppdatering for dagens økt:

Slik ser det ut rundt Golfen nå, har forholdsvis god plass. Det er større enn det ser ut til, vedskjulet er også med og byr på god plass til kompressor og annet snacks.

DSC00756.jpg

Slik ser altså Golfen ut bak nå, og ja; Jeg VET jeg har sprayet godt på, bedre å ha for mye enn for lite (skal uansett til lakk senere, gjør ikke noe)

DSC00757.jpg

Enda et bilde av bakenden:

DSC00758.jpg

For den oppmerksome er dette gammelt nytt, men et nærbilde av "nyheten": Det er en sprekk i lykteglasset på venstre siden, gjør ikke så mye siden lyktene skal byttes allikevel, men hadde vært greit å få penger for disse

DSC00759.jpg

Ny bakluke fra Ola's Bil, resten av bilen jeg tok den fra var totalt ribbet, så ikke noe rust eller annet, så hvorfor den sto der vet jeg ikke. Men jeg fikk da ny bakluke :D

DSC00760.jpg

Trengte ikke å borre ut resten av skruen som satt igjen, brukte bare tang og skrudde den ut på den måten. Så der:

DSC00761.jpg

Så over til skruene som skal erstatte de originale:

DSC00765.jpg

Som da vil bli seende slik ut sånn ca:

DSC00766.jpg

DSC00767.jpg

Og siden jeg bare MÅTTE finne ut hvordan det faktisk så ut (rattet må være av når speedoen skal inn, og dashen skal ut, så...)

DSC00770.jpg

DSC00771.jpg

DSC00772.jpg

DSC00773.jpg

DSC00774.jpg

DSC00775.jpg

Ble litt mange bilder, men jeg synes det ble veldig fint, så det får heller være ;)

Så over til det negative: Når jeg skulle borre ut pop-naglene til skjermbreddinga kom jeg aldri så langt at jeg fikk jekket opp bilen engang, siden jeg ikke fant latmannsarm til hjulkrysset, og sist jeg skrudde hjulene på brukte jeg kompressor-verktøy.

Problemet er bare at muttertrekkeren har en annen slangetilkobling enn de andre kompressor-verktøyene, og jeg fant ikke overgangen.

Skal se i morgen, så får jeg kanskje tatt all rusten jeg finner med hjulbuene da.

Og til det aller sureste; Jeg surra 100% når jeg skulle montere panserløfterene, monterte dem feil vei (vinklet bakover istedenfor fremover) og dermed klarte jeg å ødelegge panseret (kuttet i en bærende konstruksjon, som da fikk akkurat litt for mye vekt når jeg skulle lukke panseret forsiktig)

Sammen med at det er endel rust på tuppen, som kan ha kommet langt inn for alt jeg vet, ble besluttningen veldig lett; Skru av panseret, og dra på Ola's igjen så snart jeg har mulighet og se om jeg får tak i et fint panser.

Så slik ser Golfen ut fremme akkurat nå:

DSC00769.jpg

(den grå flekken la jeg nettopp merke til selv, mener på at den ikke er på bilen. Lurer veldig på hva det er, første jeg kommer til å sjekke i morgen)

Håper på at den hvite jeg henta bakluka fra fremdeles står der, siden den var så fin, men jeg tviler veldig.

Skal kanskje se på en delebil snart også, får studere panseret på den og vurdere det opp mot pris osv.

Oppdatering kommer når jeg får gjort noe mer, planen er å få gjort noe i morgen.

(beklager for dårlige bilder, har kun mobil til rådighet)

I mellomtiden; Stemningsbilde tatt når jeg tok kveld;

DSC00776.jpg

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, da var delebil kjøpt, hentes i morgen.

Det er en hvit '85 Golf 1.6, krasj-skadet i bakkant. Selger deler av denne fortløpende, skal ribbes helt over de neste ukene (skal jobbes intenst for å ribbe den, for så å kjøre på skroten med chassiet for å få vrakpanten)

Motoren er vistnok veldig god, kun toppdekselpakningen som bør byttes. Denne påstanden vil jeg teste ut i morgen, siden jeg skal kjøre den hjem selv (øvelseskjøring) Gått 2oo.ooo

Utenom frontruten, panseret og diverse andre smådeler tror jeg alt er til salgs, kontakt via PM for info (slagsannonse vil bli lagt ut)

Bilder kommer i morgen.

- VW Golf II GTI -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke akkurat garasje, men den holder hvertfall regn og vind ute ;)

Om den holder i vinter vil tiden vise, eieren bryr seg fint lite om det blir ødelagt, bare bilen det hadde vært synd med dersom den skulle bli ødelagt :(

Tenker jeg ser det ann, og forsterker den litt dersom det skulle bli nødvendig, eventuelt bare tar teltet ned.

Ang. snacks på delebilen er det litt; Så godt som rustfritt panser (av det jeg kunne se var det en bitteliten flekk med overflate-rust på tuppen, that's it) 90A dynamo fra Passat, rustfrie skjermer (av det jeg kunne se, får vurdere om jeg skal bruke de eller selge de), pen og hel fronrute, skinntrekk rundt girstanga og litt annet.

Av det som er snacks til dere som vil kjøpe billig; GTI-breddere, sportsratt i skinn (ganske strøkent egentlig) GL seter, med høydejustering på førersiden, rustfrie (såvidt jeg vet) dører (4-dørs, pre 88)

Utenom dette vet jeg ikke alt, får skrive liste etterhvert som jeg plukker den fra hverandre ;)

Så dersom du trenger deler, er det bare å skrike ut ;)

Vi har forresten ganske like biler; Min er jo en '89 1.8 (bare at min er GTI) og delebilen min er jo en '85 1.6

Hva er odsen for det? :P (bare måtte)

- VW Golf II GTI -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Korrekt det Eirik (hvordan fikk du det med deg egentlig?)

Men det kommer snart en ganske lik bil, med litt større motor.

Det blir samme felgene, G60-breddinga, sort lakk (istedenfor den originale mørke-grå som var på denne) Edition One-seter, veltebur, nye lykter og litt annet snacks ;)

"Desverre" kommer jeg ikke til å lage tråd om den nye, som er kjøpt og står klar på gårdsplassen m/endel av modifikasjonene utført allerede.

Kommer høyst sannsynlig kun til å lage tråd på VACN.

- VW Golf II GTI -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en mistanke om at du var en derfra ja :P

Brikke2k: Jeg har ikke gjort noe med motoren, er nok ferdigbygg.

Men hva som er gjort tas helst på PM.

(eller var det motoren i denne...? I så fall; Den er solgt)

Det var motoren i denne jeg tenkte på...

Hva kaller du deg på vcan da? er der oxo jeg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det "bare" var PL i denne du mener? :P

Nei du, den er nok nedgradert for så å oppgraderes igjen, PM sendt med litt detaljer (vil ut med lite her, til det er godkjent hvertfall)

Kjenner du forresten han som solgte med denne? Ser du bor på samme stedet ;)

Brille2k: PM sendt, vil ikke ut med fullt navn her, og det er jo det som er brukernavnet vårt på VACN ;)

- VW Golf II GTI -

Lenke til kommentar
Del på andre sider