Gå til innhold

Krølle's GTI 16v: Wolfie

Ranger emnet

Kr0lle

Anbefalte innlegg

Misforstått jeg da, trodde bilen var gått rundt 206, mens motoren var gått rundt 230.

Ble litt overrasket når jeg trykket på en knapp med varme-symbolet, og vindusviskeren begynte å flytte på seg ;op

Skal nok få satt på en blank bryter, eller fikse det sånn at den ikke trengs, men uansett må jeg få satt de to bryterene skikkelig på plass.

Oppdatering kommer, skal muligens ut å mekke litt senere i dag ;)

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oppdatering: Fikk ikke gjort så mye i dag, gidder ikke å skifte klær (har for fine klær til å mekke for "seriøst" nå), og det er ganske kaldt ute fremdeles.

Men uansett; Fikk tatt ut litt av dashbordet, og fant ut hvorfor jeg ikke får de to bryterene på venstre side av tachometrene til å henge:

DSC00389.jpg

Det skal egentlig være en "pinne" i midten her, men den har knukket.

Fant også en sprekk i det ene hjørnet, sikkert ikke så farlig egentlig.

DSC00388.jpg

DSC00387.jpg

Slik så det ut når jeg sa meg ferdig for i dag, rammen på dashbordet er borte-borte ;op

DSC00386.jpg

Fikk ikke ut tachometrene, tror det henger fast i noen ledninger bak der et sted, noen forslag? Må jeg ut med hele dashbordet for å få det ut?

Og jeg har irritert meg en stund over dette:

DSC00385.jpg

Tenningen er av, nøkkelen ligger faktisk på rommet mitt, jeg har skrudd av alt jeg kan (utenom batteriet) og allikevel står den på med disse merkelige tegnene. Er det normalt?

Helt til slutt; beklager for dårlige bilder, har bare mobil tilgjengelig.

- VW Golf II GTI -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint prosjekt

Det er 2 kontaker med ledninger som går til speedo i nerkant. Bare å dra dem rett ut/nedover.

Så er det speedowiren (hvit,klipset på,press inn en tapp på den og dra ut) og ein svart vakum slange som går bakpå.

Speedo sitter også i 2 skruer.

Sånn rammer er det nok noen som har liggende. Huggere etc

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg så de to kontaktene, men jeg er allti litt nervøs for å ødelegge noe ;op

Skal prøve å få løsnet det neste gang jeg skal ut å mekke, håper jeg får det til.

Selve boksen som tachometrene sitter i fikk jeg løs, de to skruene fant jeg med en gang ;)

Skal ut å finne meg en ramme på et av huggeriene så snart jeg får tid, men det er ikke førsteprioritet (er et lite stykke ut, og jeg vil ha mest mulig med meg tilbake, så jeg venter til jeg finner noe annet jeg trenger)

- VW Golf II GTI -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve det når jeg setter tachometrene på plass igjen, akkurat nå er det ingenting annet enn den for¤%& vakum-slangen som henger igjen, får den ikke av samme hva :(

Eneste jeg klarte å få av var et av feste-klipsene, som nå ligger på gulvmatten (knakk av)

Skal prøve litt mer senere, men jeg gav opp foreløpig.

- VW Golf II GTI -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det noen bilder av bilen igjen ja. Minnes når den så slik ut ;op

Er litt i deler akkurat nå, mer er gjort siden sist oppdatering. Kommer sikkert med en ny om ikke så lenge, det siste som har skjedd; Nytt batteri var alt som skulle til for at den ville starte, så nå er hvertfall DET problemet ute av verden.

Ang. navnet; Det blir Wolfie (høres bedre ut på "Haugesundsk")

Vet noen kommer til å reagere på det siden det verken er en orignal Wolfsburg, og jeg ikke har Wolfsburg-detaljer i bilen, men det kommer nok noen, og navnet er ikke inspirert av Wolfsburg ;)

Og en liten rettelse på Burny's kommentarer til bildene; Bilen har (så vidt jeg vet) aldri vært i Haugesund, den kom ikke lenger enn til nabo-kommunen Tysvær (bare måtte pirke litt :P )

- VW Golf II GTI -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Fikk ikke gjort så mye i helgen, men litt ble det.

Har kjøpt inn punktsandblåser, mangler bare kompressor (kommer snart) så skal jeg ta alle rustflekkene og boble-rusten som er rundt på bilen.

Kjøpte også en garasje-jekk (2 tonn) og hjulvinne/hjulkryss, siden det ikke fulgte med bilen (og jeg ikke liker VW/Audi-jekkene)

DSC00420.jpg

Bakfangeren forsvant. Den skal sparkles og tilpasses så den passer fint intill breddinga, og gjøres helt klar til lakk.

DSC00421.jpg

Ble lei meg når jeg så hvor mye rust det var her, men jeg skal få bort mest mulig, kanskje få noen til å sveise litt, og så ha på noe anti-rust og rustbeskyttelse.

DSC00422.jpg

Samme som over

DSC00423.jpg

Desverre er det VW-merke her originalt på bilen min, skal få noen til å sveise igjen her.

Noen oversiktsbilder til slutt:

DSC00424.jpg

DSC00425.jpg

DSC00429.jpg

DSC00430.jpg

Som dere kanskje ser på bildene må eksosanlegget henges opp skikkelig, henger og slenger litt løst. Skal fikse med det når jeg får bilen til det andre stedet jeg skal mekke på den, siden det er grav der.

DSC00426.jpg

Men... Hva er dette...? Å ja, bare Wolfie som stikker snuten sin ut ;op

- VW Golf II GTI -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Oi, hadde helt glemt ut at jeg hadde tråd her på forumet :zzzz:

Skjer pent lite, har jobbet i hele sommer, og den uka jeg hadde fri var det bare regn, regn og atter regn.

Men nå har jeg fått et stort party/industritelt over Golfen, kan jobbe på den omtrent uansett vær nå :D

Tenkte meg ut i dag for å fullføre følgende liste:

- Pusse ned og sandblåse all rust frempå panseret, og evt. annen rust jeg finner på panseret

- Borre ut resten av skruen som sitter fast i ratt-navet

- Montere panserløftere

- Sandblåse eventuell annen rust jeg finner

Ellers har jeg funnet et strøkent komplett elektrisk skinn-interiør med dørsider (også i skinn) og noe som skal nytes på kalde vinterdager; Varme i setene :ratatatat

Dersom det ikke blir for dyrt kommer det sikkert i løpet av en måndes tid håper jeg.

Har også kjøpt komplette originale elektriske vindusheiser (brytere og alt som trengs) men DHL ringte til meg en gang (kunne ikke ta telefonen, hørte den ikke) og siden har jeg ikke hørt noe. Ringte til sentralbordet, men hun som svarte kunne ikke hjelpe meg angry2

- VW Golf II GTI -

Lenke til kommentar
Del på andre sider