esbandos Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Har litt lyst å kappe fjærene på 240en endel... Det jeg lurte på er da om hva som skjer dersom jeg blir stoppet i teknisk.. Tar dem skiltene/lappen, eller må jeg bare inn til kontroll å vise bilen org..? Har jo planer om å kappe slik at det VISES at bilen er lav, rundt 3-4 ringer på org fjør... Takk for svar.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet April 4, 2007 Rapporter Share Skrevet April 4, 2007 Kommer nok litt an på hvem du møter, men kappa fjærer kan faktisk være direkte farlig å kjøre med, så i værste fall kan de nok ta skiltene.. Er vel ikke så dyrt med senkesett? Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Da er billig senkesett allikevel bedre. Lesjøfors (Mekonomen) eller "Jallamex" (Jamex fra Bema i Grimstad). 3-4 ringer er såpass mye at du risikerer at fjærene hopper ut av fjærskålene ved full utfjæring, og det er rett og slett livsfarlig å kjøre med. Styr unna..:scared Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 om dem ser at du har kappa fjærer, så er det en vesentlig mangel og dem tar lett skiltene dine om de vil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Aha.. Tenkte ikke ta såpass mye at fjøra detter ut av skåla ved full utfjæring. Får se hva jeg gjør. Takk for svar. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Men du må jo nesten kappe for att en 240 ska se lav ut, blir jo ikke nærheten av lav selv med senkefjører. Men skal du kappe bør du kappe senkefjører. Å du kan få en skikkelig bot + avskilting, å har hørt om personer miste lappen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Du mister lappen og skilta. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Du mister lappen og skilta. Alt kommer ann på hvem\hva du møter. Møter du purken, så kan du bare få beskjed om å møte på BT innen en frist. Vet om flere som har vært borti det. Men alt kommer an på hvem du møter på, og om den personen har en god dag eller ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lokar1 Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 kappe fjærer er direkte trafikkfarlig. Gjør politiet jobben sin så tar de både skilt og lapp, for dette kan virkelig gå utover andre bilister. Det skal ikke komme an på hvilken politimann du møter. Hold deg unna mann. Siter http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742 Golf plus 2010 --> [x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 kappe fjærer er direkte trafikkfarlig. Gjør politiet jobben sin så tar de både skilt og lapp, for dette kan virkelig gå utover andre bilister. Det skal ikke komme an på hvilken politimann du møter. Hold deg unna mann. Kommer vel an på hvordan en ser det.. Enkelte biler har fjærer som ikke har noen spesiell utforming i enden. så fjæra passer like bra i fjærskålene etter kapping. å kappe så mye/senke så mye at det ikke finnes fjæringsvei er trafikkfarlig. Men å si at å kappe generelt er farlig blir feil. Jag kan jo kappe av 1 cm av fjæra også? I en katalog jeg har så står det at fjærene kan kappes for å oppnå ønsket høyde. Dette er til banebruk,men uansett.. Har selv kappet et lass med fjærer,varmet enden slik at de passer imot fjærskåla og kortet demperne. Har kjørt med slike fjærer i flere år uten å oppleve f.eks brudd på fjæra. Derimot har jeg opplevd at en orginalfjær har gått av sånn uten vidre. Politiet kan ta kortet ditt så lenge de personlig mener det du har gjort med bilen er "livsfarlig" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 jeg kjenner ingen som har blitt tatt for dette uten å miste lappen. men alle har fått visning på BT. og hvis du skall kappe, så fest fjærene med klemmer rundt fjør/fjørskål da slipper du at dem detter ut men gjør det ikke mere lovlig. Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Min bror mistet skilt og kort nå nylig pga senking. Det var ikke kappet,men det var montert fjærer ifra en annen bil slik at den var over 10cm senket og at det nesten ikke fantes fjærigsvei. Dette med å miste kortet ang slikt kommer an på politimannen/biltilsynfolka som er involvert. Mener de at "den jobben du har gjort" på bilen er direkte livsfarlig,uansett hvilken modifikasjon det er så kan de ta kortet ditt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lokar1 Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Kommer vel an på hvordan en ser det.. Enkelte biler har fjærer som ikke har noen spesiell utforming i enden. så fjæra passer like bra i fjærskålene etter kapping. å kappe så mye/senke så mye at det ikke finnes fjæringsvei er trafikkfarlig. Men å si at å kappe generelt er farlig blir feil. Jag kan jo kappe av 1 cm av fjæra også? I en katalog jeg har så står det at fjærene kan kappes for å oppnå ønsket høyde. Dette er til banebruk,men uansett.. Har selv kappet et lass med fjærer,varmet enden slik at de passer imot fjærskåla og kortet demperne. Har kjørt med slike fjærer i flere år uten å oppleve f.eks brudd på fjæra. Derimot har jeg opplevd at en orginalfjær har gått av sånn uten vidre. Politiet kan ta kortet ditt så lenge de personlig mener det du har gjort med bilen er "livsfarlig" nå kommenterte ikke jeg generellt, men utifra hans førstepost, hvor en volvo skal kuttes "så det virkelig synes". Og da er du kanskje mer enig med meg? :P Siter http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742 Golf plus 2010 --> [x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Er du bort i en ulykke, kan du være så uheldig å få all skylden selv om du ikke har noe skyld.. bare pga fjærene.. Det fikk jeg beskjed av på BT Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hi-Fi Lasse Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 Er du bort i en ulykke, kan du være så uheldig å få all skylden selv om du ikke har noe skyld.. bare pga fjærene.. Det fikk jeg beskjed av på BT Hørt om skremselspropaganda? =p I Mjøndalen så går det vel knapt en eneste volvo uten kappa fjører. Eneste jeg har hørt om er at folk får visningslapp. Kjenner mange som kjører med maksimalt kappa fjører, går fint det =) Siter Lek forsiktig, voksne kjører Bmw E46 320i - svart som natta ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.