AnDtHo Skrevet April 10, 2007 Rapporter Share Skrevet April 10, 2007 En kamerat fjerna fjørene helt på 240n sin og og kjørte med i flere dager.. Det gikk bra det.. Må legge til at det var en fyr som flotta seg med å ha den laveste bilen, da måtte jo bare kameraten min få sin enda lavere.. Monterte fjørene etterhvert da, var litt stiv å kjøre med i byen over trikkeskinner og sånn.. :) Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theopelking Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 heey har en vento med 40-40 senking,dette er godkjent i vognkortet,tenkte å kappe en eller to runder frem,for å få denj litt lavere fremme,men tror dere det er noe stor sjanse for å bli tatt da eller? for det er godkjent liksom fra før så ikke dem sjekker så nøye da? el noen som har erfaringer sorrry optopic Siter # Gauldal-Gatebil # vw jetta tdi sportline med luftfjæring lexus is 200 tte Opel vectra b - Full rieger,19" justerbart. vw vento - full styling,18" .justerbart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 heey har en vento med 40-40 senking,dette er godkjent i vognkortet,tenkte å kappe en eller to runder frem,for å få denj litt lavere fremme,men tror dere det er noe stor sjanse for å bli tatt da eller? for det er godkjent liksom fra før så ikke dem sjekker så nøye da? el noen som har erfaringer sorrry optopic Kjøp heller senkeskåler fremme.. mener det var å få på golf 2 i hvertfall.. senker ca 15mm.. er ikke lovelig dette heller, men da slipper du å ødelegge fjærene dine.. Se på http://www.autospar.no/ Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_K Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 kappe fjærer er direkte trafikkfarlig. Gjør politiet jobben sin så tar de både skilt og lapp, for dette kan virkelig gå utover andre bilister. Det skal ikke komme an på hvilken politimann du møter. Hold deg unna mann. Hvis det er så livsfarlig å kappe fjærer, hvorfor er det da tillatt i Sverige? Mener du at svenske Bilprovningen ikke har peiling på hva de driver med og at de er idioter alle sammen? Kravet i Sverige er at fjærene skal sitte fast og ikke subbe noe sted ved full sving osv... Så lenge man ikke kapper for mye, men holder seg innenfor rimelighetens grenser burde det vært tillatt spør du meg. Når fjæra ramler ut når du letter opp bilen har du kappet for mye. Siter '79 Volvo 244DL, skal bli 254R '84 Volvo 244GLT, blir snart spiker '90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt '93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi '99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aliennn Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Gadd ikke å lese alt som sto.. Hvis de oppdager kapp, er det direkte avskilting, 1500kr i bot pr fjær, og prikk i førerkort.. Siter Vinterstylingen er montert.. ;) Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aliennn Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 'Og grunnen til at det ikke er lov, er at kappa fjærer har en helt annen stivhet enn senkefjærer. Dette har vel de fleste lagt merke til langs veien.. Fjærene blir mye stivere, og man mister veigrep pga av at bilen spretter.. Siter Vinterstylingen er montert.. ;) Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Hvis det er så livsfarlig å kappe fjærer, hvorfor er det da tillatt i Sverige? Mener du at svenske Bilprovningen ikke har peiling på hva de driver med og at de er idioter alle sammen?For å snu ditt jævla gode argument; Hvorfor er ikke dette lovlig i Norge da (og mange andre land)? Mener du at det norske Biltilsynet ikke har peiling på hva de driver med og at de er idioter alle sammen? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Kan noen faktisk bekrefte/avbekrefte at du kan miste lappen evnt. få prikker for å ha kappa fjører? Har en kompis som ble stoppa av onkel blå med et vrak av en bmw, der fangerene var bundet fast, rust på bremseskiver å strakrør, hørte ikke et ord om noe førerkosrtbeslag/ prikker, men han måtte møte på BT. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_K Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 For å snu ditt jævla gode argument; Hvorfor er ikke dette lovlig i Norge da (og mange andre land)? Mener du at det norske Biltilsynet ikke har peiling på hva de driver med og at de er idioter alle sammen? Jeg vil kanskje ikke gå så langt at jeg vil kalle alle i det norske Biltilsynet for idioter, men i alle de årene jeg har drevet med bil har jeg møtt EN "ålreit" biltilsynsmann. Sammenlignet med Bilprovningen vil jeg kalle Biltilsynsfolkene for paragrafryttere. Jeg mener at det overhodet ikke er farlig å korte inn fjærene innenfor rimelighetens grenser. Så lenge fjærene sitter fast, det fremdeles er spenn i de og demperne ikke bånner er det jo ikke noe problem! DET ER OGSÅ INNSTILLINGEN TIL SVENSKE BILPROVNINGEN! Hvis man derimot kapper fjærene så mye at demperne lett slår i bånn, og fjærene ikke sitter fast, DA er det et problem. I Norge har man ikke lov til å kappe vekk EN ring på fjæra engang, og ja, DET synes jeg er idiotisk. Siter '79 Volvo 244DL, skal bli 254R '84 Volvo 244GLT, blir snart spiker '90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt '93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi '99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aliennn Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Kan noen faktisk bekrefte/avbekrefte at du kan miste lappen evnt. få prikker for å ha kappa fjører? Har en kompis som ble stoppa av onkel blå med et vrak av en bmw, der fangerene var bundet fast, rust på bremseskiver å strakrør, hørte ikke et ord om noe førerkosrtbeslag/ prikker, men han måtte møte på BT. Kan bekrefte bot og prikker ved kappa fjærer.. :) Siter Vinterstylingen er montert.. ;) Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Kan bekrefte bot og prikker ved kappa fjærer.. :) Vil nok tro det er forskjellig praksis rundt omkring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Jeg vil kanskje ikke gå så langt at jeg vil kalle alle i det norske Biltilsynet for idioter, men i alle de årene jeg har drevet med bil har jeg møtt EN "ålreit" biltilsynsmann. Sammenlignet med Bilprovningen vil jeg kalle Biltilsynsfolkene for paragrafryttere.De som ikke var så ålreite, dem fulgte altså reglene og hindret deg i noe? Da har du misforstått. Gå heller til dem som har utformet reglene, ikke dem som håndhever dem. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_K Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 De som ikke var så ålreite, dem fulgte altså reglene og hindret deg i noe? Da har du misforstått. Gå heller til dem som har utformet reglene, ikke dem som håndhever dem. Jeg har aldri blitt hindret i noe som helst, jeg har alltid fått godkjent de ombygginger jeg har gjort, dog ikke alltid uten kverulering. Forskjellen på det norske Biltilsynet og svenske Bilprovningen er at folkene på Bilprovningen utviser SKJØNN, det gjøres ikke i Norge. Det er det jeg mener når jeg sier paragrafryttere. Det latterlige er at hadde jeg bodd på andre siden av kjølen kunne jeg glatt ha gått i garasjen, kappet vekk to runder av samtlige fjærer på bilen min, kjørt den rett på Bilprovningen og fått den godkjent. Her hjemme blir man straffet hardt for å gjøre det våre svenske kamerater faktisk har lov til å gjøre. Folk som mener at man da er en idiot hvis man kapper fjærene på bilen sin (innenfor rimelighetens grenser) mener jo også da indirekte at folkene på Bilprovningen er idioter. Hvilke regler som gjelder i andre land enn i Norge og Sverige vet jeg ikke. Siter '79 Volvo 244DL, skal bli 254R '84 Volvo 244GLT, blir snart spiker '90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt '93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi '99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Mine 60\60 fjærer på en bmw e30 hadde ikke spenn mellom skålene orginalt.. Dem er godkjennte til e30 og er fra weitec.. Men det var mens fhjærbein var av, og med gule koni. En fra et BT jeg prata med sa att det står i regelboka demmers att dem har ikke lov å bruke sunnfornufft.. Er vel derfor mye er vanskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_K Skrevet April 14, 2007 Rapporter Share Skrevet April 14, 2007 Mine 60\60 fjærer på en bmw e30 hadde ikke spenn mellom skålene orginalt.. Dem er godkjennte til e30 og er fra weitec.. Men det var mens fhjærbein var av, og med gule koni. En fra et BT jeg prata med sa att det står i regelboka demmers att dem har ikke lov å bruke sunnfornufft.. Er vel derfor mye er vanskelig. Hvordan gikk det med godkjenningen da? Jeg vet om en som nylig godkjente E30'en sin med 60/40 sett, der var det heller ikke spenn i fjærene foran når han jekket opp bilen. Siden han da hadde et papir fra Apex som sa at fjærene var tuv-godkjente fikk han de likevel godkjent i vognkortet, men en stakkar med en gammal 240 som har kappa to runder foran og fjærene sitter FAST selv om du jekker opp bilen mister skilter og får bøter og prikker og jeg-vet-ikke-hva... ...fordi det er forbudt å utvise skjønn i dette møkkalandet her... Siter '79 Volvo 244DL, skal bli 254R '84 Volvo 244GLT, blir snart spiker '90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt '93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi '99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.