Gå til innhold

turbo

Ranger emnet

andre_b

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
ko3 er den samme som du har..

det er velig mange utgaver av k03 så man kan ikke si at k03 bare passer er noen nummre bak som tilsier hva det er til

k03-001 mener jeg er til a3

k03-015 er a4

og er noe k03-23 eller noe også.

k04- 023 mener ejg er til s3 /tt

har en k03 fra en a3 liggenes hvis du er interisert

send meg i eventuelt en mail, er ikke no serlig på bilforumet.

lany_a3@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha en som er større går du ikke for k03 til tverstillt motor, da går du enten for k04 fra s3 og audi tt som og er tverrstillt,mener denne skal passe på uten andre tilpassninger annet enn å chippe om til turboen så den går opptimalt med den turboen, eller så går du for gt28rs, ( noe som koster MYE om du skal ha litt ut av turboen med dyser og ALT annet,om du gjør all jobben selv regn med 60000+,gjør du ikke alt selv kan du kjøpe ny bil:) hehe)

Rollin on dubs;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår jeg dette riktig er det bare å kjøpe en s3 eller TT turbo så får jeg en del effekt økning? med nu chip da seff:)

Hvor mye må jeg ut med da ca? verdt penga?

jeg tror det er s3/tt turbo som passer, om du bytter denne turboen, og chipper bilen etter den turboen så skal du få litt mere hk ja, om du har 150 orginalt så bør du vel kunne få ut ærlige 210-215hk. ÆRLIGE!

Rollin on dubs;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s3 turbo passer ikke rett på, da må du bygge om hele down pipen din. a3 har eksos utløpet nedover mot drivaksele, mens s3 har ut mot siden, dette er knot jobb,

du får k04 turbo tilpasset til denne bien som er bolt on denne heter da, k04-001

denne er til a3

http://cgi.ebay.de/KKK-K04-001-upgrade-Turbolader-SPEZIAL-nur-1-8T_W0QQitemZ160107219728QQihZ006QQcategoryZ40187QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

denne er til s3

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-up-Audi-Quattro-Roadster-TT-1-8T-K04-022_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQihZ003QQitemZ130103308349QQrdZ1

du ser det er ganske mye forskjeld.

og en k04 turbo til s3 gir mer hk en den til a3. s3 turbo god for 270-280hk a3 k04 turbo 250hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som du også ser på den turboen til a3`n så har den veldig rart rør på utløpet, dette er for at den skal kunne gå rundt eksos manifoilen, setter på på en s3 turbo må du også bygge om luft veien din fra utløpet på turboen og til ic,

var den turboen på første linken jeg hadde på min a3 den yta 240 hk. den gitt veldig bra, drp godt i fra alle som bare hedde "chip". men hadde lyst på quattro så har bytta nå til s3, derfor veit jeg godt hvordna dette ser ut på di forskjellige bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider