Gå til innhold

Kjetil`s Omega, C36GET prosjekt - NY TRÅD ER LAGET, denne er ikke i bruk

Ranger emnet


Kjetil Møkkelgård

Anbefalte innlegg

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okey. Var det ikke 3L 24V i den mantaen fra før av da? Er den tatt ut av bilen den nå kanskje?

Ble bygd og godkjent med 24v i 98/99.

ble så tatt ut Vinteren 99. da starta han å skulle bygge den du kjøpte. så bilen ble plukket ned i molekyler igjen å skjært vekk halve torpedo og tunellen.

Sånn står den ennå. som ett reint skal uten tunell. Mener huske att torpedo ble bygd opp igjen 25cm lenger inn. så den må vel flyttes ut igjen nå om de kom så langt.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ganske mye jobb å sette en rekkesekser i en manta ja, har selv en 3.0 24v i en ascona b, så jeg vet av problemet med tunnel og torpedo ja.. så jeg sjønner ikke helt hvordan di hadde tenkt å få plass til en stor intercooler og radiator med vifter og hele pakka i mantaen, med lotus motoren.. måtte blitt veldig trangt i allefall.. =)

89 mod. Opel Omega 3.8 Lotus

79 mod. Opel Ascona B 3.0 24 v

94 mod. Nissan 200 SX

81 mod. Volvo 244 2.3l TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Du skriver:

 

"Det er originalt en c36get motor, altså 3.6l Lotus motor

Blokk: C30SE, Honet og klar til montering med underspyling, oljepumpe og vannpumpe fra C36GET, blybronselager og underspyling."

 

Hvis dette er en C30SE blokk er det ingen orginal C36 GET motor men en C36SE.

Du kan få litt problem da C30SE absolutt ikke er bygget for C36GET belastninger.

 

Uansett et tøfft prosjekt.

 

Har en C36GET motor som jeg overhaler jeg og. Hadde vært gøy å dele litt dele leverandør erfaringer da jeg har problem med å skaffe et par slitedeler. Å for noen priser.... Nesten morsomt.

 

Lykke til!

 

Johan

Lotus 3.6 Twin turbo Commodore B Coupé

Motor #1 100% original Lotus Omega C36GET

Motor #2 Lotus Omega Metanol Monster C36GET

 

Mercedes ML 230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokka fra c36get motoren blei skiftet med fordel til c30se blokk pga. sprikker i noen av hullene til topploksboltene. vanlig syke hos c36get.

 

Protrim har skaffet alle delene til motoren som di har byggd til meg. Billig er det ikke, men det må en rekkne med også når allt blir spesialdeler, for at det skal holde.

89 mod. Opel Omega 3.8 Lotus

79 mod. Opel Ascona B 3.0 24 v

94 mod. Nissan 200 SX

81 mod. Volvo 244 2.3l TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som har peiling på hva som finnes å kan kjøpes til Omega A?

 

Trenger som følgende til prosjektet mitt.

 

Coil-over kit. (Finnes det dempertårn plater med camber justering til Omega A?)

Bremser rundt om (6 eller 8 stempel)

4 bøttestoler med 4 eller 6 punkts-seler

Byggekit til Bur (Stasjonsvogn Omega A)

Power flex foringer

Stivere stab stag

Fuelcell tank i plast for montering i bilen til racefuel. (samt bensinmåler)

Pedalsett for montering i gulvet.

Hydraulisk håndbrems

Kortere styring som egner seg bedre til drifting.

89 mod. Opel Omega 3.8 Lotus

79 mod. Opel Ascona B 3.0 24 v

94 mod. Nissan 200 SX

81 mod. Volvo 244 2.3l TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ting som forhåpentligvis de forrige motorbyggerne allerede har tenkt på.

Husk å bytte orginale Lotus Omega registerkjedene med oppgraderte kjeder. (Begge to) Har akkurat mottat mine og de er etter sigende nesten helt garantert at den orginale vil ryke en gang over 100 000km.

 

Johan

Lotus 3.6 Twin turbo Commodore B Coupé

Motor #1 100% original Lotus Omega C36GET

Motor #2 Lotus Omega Metanol Monster C36GET

 

Mercedes ML 230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på hva som finnes å kan kjøpes til Omega A?

 

Trenger som følgende til prosjektet mitt.

 

Coil-over kit. (Finnes det dempertårn plater med camber justering til Omega A?)

Bremser rundt om (6 eller 8 stempel)

4 bøttestoler med 4 eller 6 punkts-seler

Byggekit til Bur (Stasjonsvogn Omega A)

Power flex foringer

Stivere stab stag

Fuelcell tank i plast for montering i bilen til racefuel. (samt bensinmåler)

Pedalsett for montering i gulvet.

Hydraulisk håndbrems

Kortere styring som egner seg bedre til drifting.

 

Coil overs, - protrim , fra kr 10 000kr

Calipere?- bare ta fra en m5 da

stoler og dritt kollevold.no

bur- pedersenracing.no

stab stag, tigern eller protrim

fuelcell - protrim

hyradulisk hanbrems, - har ikke peiling ta fra en bil som har det orginalt, og modd litt

-kortere styring??what, skru inn styre stag maks? men du kommer til og få en helvete slitasje på fordekka?enenste muligheten jeg ser,

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ting som forhåpentligvis de forrige motorbyggerne allerede har tenkt på.

Husk å bytte orginale Lotus Omega registerkjedene med oppgraderte kjeder. (Begge to) Har akkurat mottat mine og de er etter sigende nesten helt garantert at den orginale vil ryke en gang over 100 000km.

 

Johan

 

Det er forsterket kjeder fra England. Vet om di orginale kjedene som ikke holder mål på disse motorene ja.

89 mod. Opel Omega 3.8 Lotus

79 mod. Opel Ascona B 3.0 24 v

94 mod. Nissan 200 SX

81 mod. Volvo 244 2.3l TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coil overs, - protrim , fra kr 10 000kr

Calipere?- bare ta fra en m5 da

stoler og dritt kollevold.no

bur- pedersenracing.no

stab stag, tigern eller protrim

fuelcell - protrim

hyradulisk hanbrems, - har ikke peiling ta fra en bil som har det orginalt, og modd litt

-kortere styring??what, skru inn styre stag maks? men du kommer til og få en helvete slitasje på fordekka?enenste muligheten jeg ser,

 

Sendte en mail to Protrim for et par dager siden, men har ikke fått noe svar ennda. Kan ikke ringe di heller siden jeg er på sjøen.

 

Var mye å finne hos kollevold ja, skal sende en mail til di å høre hva di kan skaffe også.

 

Men noe miksing med spissingen blir det ikke jort nei, er snakk om så mye effekt at jeg må ha mest mulig veigrep på bilen for i det heletatt ha en sjangse å holde den på veien:oohh

89 mod. Opel Omega 3.8 Lotus

79 mod. Opel Ascona B 3.0 24 v

94 mod. Nissan 200 SX

81 mod. Volvo 244 2.3l TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår