Gå til innhold

Kjetil`s Omega, C36GET prosjekt - NY TRÅD ER LAGET, denne er ikke i bruk

Ranger emnet

Kjetil Møkkelgård

Anbefalte innlegg

Ok.. nå skal d sant å sies att jeg er kanskje ikke den mest aktive skribenten her inne.. men så har det heller ikke skjedd noe mye med bilen før nå heller.. Men tenkte jeg skulle legge inn noen bilder av motoren som har annkommet da:-)

C36GET

cec4d4d356a6e9b04ca8be9215ca7a74.jpg?ts=1193602599

Tremec Tko 600

fbb99ec3d9fb8836ef4eec425bdd8c96.jpg

Tremec Tko 600

f4914a52eebbbf6669a220e2c3310935.jpg

Garrett GT4202R

a5061f3cd62077e200ee6babe6e830d3.jpg

89 mod. Opel Omega 3.8 Lotus

79 mod. Opel Ascona B 3.0 24 v

94 mod. Nissan 200 SX

81 mod. Volvo 244 2.3l TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

polyforinger finnes ikke så vidt jeg vet til omega a:( har lett lenge til min egen. Eneste du får er de store foringene bak, samt camberkit til bakstillinga!

Dette får du tak i hos http://www.tigerspeedparts.no/

Satte inn de store foringene i poly utførelse i min egen omega forrige uke og for en forskjell!! :D:D Løp og kjøp!

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polyforinger finnes ikke så vidt jeg vet til omega a:( har lett lenge til min egen. Eneste du får er de store foringene bak, samt camberkit til bakstillinga!

Dette får du tak i hos http://www.tigerspeedparts.no/

Satte inn de store foringene i poly utførelse i min egen omega forrige uke og for en forskjell!! :D:D Løp og kjøp!

Har leita en del jeg også, og fant til slutt ett sett som innehold alle unntatt de store i bakstellet. Også hadde de de i tillegg.

Så det finnes, problemet er bare at jeg ikke husker hvor jeg så det. Jeg leita jo bare i 5-6 måneder da:ass:

Ikke bestilte jeg de heller:/

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har leita en del jeg også, og fant til slutt ett sett som innehold alle unntatt de store i bakstellet. Også hadde de de i tillegg.

Så det finnes, problemet er bare at jeg ikke husker hvor jeg så det. Jeg leita jo bare i 5-6 måneder da:ass:

DOH! Ut og let! :p

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i allefall si ifra viss du finner igjen di foringene =) Trenger di sårt for å stive av maks mulig.. hjelper sikkert på en del di store traversforingene og camber kittet.. men vil helst ha d på hele bilen=)

94 mod. Nissan 200 SX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i allefall si ifra viss du finner igjen di foringene =) Trenger di sårt for å stive av maks mulig.. hjelper sikkert på en del di store traversforingene og camber kittet.. men vil helst ha d på hele bilen=)

Helt klart! Har skifta det som er å skifte av foringeer på omegan min nå, å det ble som en drøm å kjøre! =D Så det hjelper med nye også da;)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg må vell leite igjen iløpet av vinteren=P

Hardcore øvelseskjøring nesten sommer(A) Senhøsten blir det lappen, og da må det være stivt!xD

I værste fall blir det originale bare for å hjelpe litt på, men hadde veldig lyst å få det hardest mulig=P

Men dere som har holdt på en del med Omega, min har forferdelig slark i bakstell/drivverk. Det slår som faen om man slipper opp gassen, MÅ inn meg clutch om du ikke vil ha slag ryggmassasje:S

Jeg må få fiksa det. Er det no som må shimses for å få det stramt eller? Vet at det var vanlig problem og at Opel brukte fikse på garantien når de var nye:S

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel å shimse inn pinjongen litt, regner med at et opelverksted gjør dette(dog ikke gratis).

Ellers går det jo an å kjøpe en "ny" hos en hugger:)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OFT: Sier du nå at det er slik at det er slakk i pinjongen som gjør at det slår så jævlig når den er litt på rebound på gassen?

Er ikke noe problem med penger, jeg betaler ikke for å si det sånn og bilen skal bli i orden uansett=P

Jeg har fått vite at det var ett problem når bilene var nye allerede, og at det ble fikset på garanti til alle som kom med bilene for å få det gjort. Bilen jeg snakker om har dog ikke vært fikset på...

Å jeg har hatt problemer med å finne ut hva som forårsaker problemene...

Men er det pinjongen da?

Hjelper det å finne på hugger egentlig? Vil ikke den være like ille, evt trenge samme prosedyre siden det er ett problem som har vært siden bilen var ny.

Er en 3000 også da, så er ikke noe 2liter jeg gidder bry meg med problemene.

Beklager til trådstarter for at jeg går veldig offtopic, håper du synes det er greit at den står her til jeg forhåpentligvis får svar.

Etter den tid er det fritt fram for å fjerne den, kan gjøre det jeg om jeg husker på det;)

ON: Er ikke ei slik kasse for dyr til at det er sant da?

Beklager også alt OT her :chairshot Men mener det er slakke mellom tenna på pinjongen og på kronhjulet ja, og mener at det skal gå å få bort denne slakken ved å shimse pinjongen "nærmere" kronhjule om du skjønner meg :)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OFT: Fjernet da jeg forhåpentligvis har fått svar som gir resultater.

ON: Er ikke ei slik kasse for dyr til at det er sant da?

Ikke noe stress med OFT, så lenge d er snakk om Omega =)

En sånn kasse får du for rundt 20 lapper, så di er billige. Så trenger du modifisert clutch hus da, og som jeg kjøpte: et hydraulisk utløserlager.

94 mod. Nissan 200 SX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår