Gå til innhold

Ta av fjøra på fjørbeinene foran..

Ranger emnet


Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

Ja, vet ikke jeg vel. Har tatt 3 ringer bak, å det ble passe høyde.. Vil ha slik foran også, men 3 ringer er nok i meste laget vil jeg tro.. Hva anbefaler dere..?

 

 

jeg anbefaler at du prøver deg frem.....det blir fort alt for mye nå man kapper mye om gangen...kommer helt ann på hvaslags senkesett du har, stivheten i fjæra osvosv....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver du med rallycross og bilcross, og VET IKKE HVORDAN DU FÅR AV FJÆRER FRA FJÆRBEIN?!

 

Vet jo hvordan jeg skal få den av, spurte bare om jeg trengte spes verktøy, da jeg ikke fant noen lur måte å holde igjen stanga på samtidig som jeg skrudde mutteren av.... :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Org. volvo-verktøy er enkelt en veldig dyp skitfenøkkel også en "ettellerannetsompasserpåtoppenavdemperen" smo da går nedi den dype skiftenøkkelen og man kan lett skru fra hverandre hele driten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

senka 240 til en kompis her om dagen. fikk samme problem. bare kjørte til en med mutter trekker. skrudde av mutteren på begge sider og kjørte hjem igjen. brukte ikke noe fjærklemmer heller. Vi løsna endeledde tok av bremseslangene. så endeledda. tok en jekk under bærearmen og jekka opp slik at vi fikk ut den plata med de to skruene. slapp jekken pent ned. tok en tau bitt rundt fjærbenet og røska dritten ut. da smalt dritten rett i bakken. det gikk fint for oss hvertfall.

93 volvo 240stv - FK

86 volvo 240tic - FT skrota

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreiv og sleit med det samme på mandag...

Brukte en 24mm fastnøkkel med "øye" og vinkel, og holdt i mot med 10mm nøkkel på toppen. Eg gadd ikkje å løsne bremseslangane, men du må løsne arma frå styrestag og dei tre skruane som held fjørbeinet. Bruk en jekk under slik at ikkje fjørbeinet dett rett i bakken når det løsnar. Du treng ikkje å løsne dei tre 13mm mutterane på toppen. Fjørklemmer er eit "must".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår