Gå til innhold

Fra Rånetreff til krasj (larvik)

Ranger emnet


Ostby

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Otto von Bismarck

 

Det er vel en årsak til at ungdom kjøper slike biler, og det er ikke for å kjøre pent.

 

spiller egentlig ingen rolle hvilken bil en har. Alt kan krasjes med.. Poenget mitt er att det ofte blir fokusert på hvilken bil en kjørte osv.. Burde heller fokusere på skikkelig opplæring av folk i trafikken og ha baner folk kan kjøre på. Må være bedre det enn å rase rundt med full bil????

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

En annen ting er at journalisten skriver at bilen er en rallymodell, ikke helt riktig siden den er typegodkjent for vanlig bruk... Seklv om bilen ble bygd for å delta i gr.a. Skjønner heller ikke poenget med å skrive dette.. Var ikke selve bilen som var årsaken, men kjøringa..:rolleyes:

 

323 GT-R er vel ikke typegodkjent? Er vel sånn at hver enkelt bil er stykkgodkjent der?

 

Det du skriver om at det ikke er en rallymodell er selvsagt helt riktig, lurer fælt på hvem som orker å sitte i baksetet på en bil med bur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

323 GT-R er vel ikke typegodkjent? Er vel sånn at hver enkelt bil er stykkgodkjent der?

 

Det du skriver om at det ikke er en rallymodell er selvsagt helt riktig, lurer fælt på hvem som orker å sitte i baksetet på en bil med bur :)

 

Mulig at den ikke er typegodkjent i norge ja... men def ingen rallybil..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke hva han tenkte med når han kjørte med full bil heller. Men gjort er gjort, og han vil nok få seg en lærepenge så det holder etter nå. mister vel lappen en god stund og får nok en kraftig bot. og mulig han vil halte resten av livet. Så tror nok dette vil ligge i baktanke neste gang han kjører bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke helt det at media skriver at de hadde vært på rånetreff etc. Dårlig PR. Det har ikke vært noen alvorlige ulykker i forbindelse med selve treffa. Kun små ting som scootervelt, biler som bulker litt etc.

Men det jeg skulle fram til er at det virker som folk skylder på at ulykkene skjer pga disse treffene - faen eller, ulykka kunne like godt skjedd på vei hjem fra byen som den sakens skyld eller på vei til butikken. Det blir jo kjørt like mye gris på veien uansett hvordan man ser på det. og det å skylde på ett treff som var ferdig 2t30min tidligere omtrent er litt teit synest jeg.

Seat Leon 20VT '01

*VW Golf Cab GLi '86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kritiserer han ikke. Han er tross alt en venn av meg, og jeg vil la han forsvare seg. Jeg lot også være å nevne navnet hans, mulig han ikke vil at alle skal vite dette her. tror han har det ille nok med seg selv akkurat nå.. men vi får se om han har lyst til å fortelle sin versjon når han kommer ut av sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by robin4

Liker ikke helt det at media skriver at de hadde vært på rånetreff etc. Dårlig PR. Det har ikke vært noen alvorlige ulykker i forbindelse med selve treffa. Kun små ting som scootervelt, biler som bulker litt etc.

Men det jeg skulle fram til er at det virker som folk skylder på at ulykkene skjer pga disse treffene - faen eller, ulykka kunne like godt skjedd på vei hjem fra byen som den sakens skyld eller på vei til butikken. Det blir jo kjørt like mye gris på veien uansett hvordan man ser på det. og det å skylde på ett treff som var ferdig 2t30min tidligere omtrent er litt teit synest jeg.

 

Det er selvfølgelig delvis sant, men vi vet av erfaring at det er slik det vil bli fremstilt. Derfor er det idioti å kjøre gris i forbindelse med noe som i det hele tatt kan minne om et biltreff. Når jeg sier delvis er det fordi jeg ikke er mer naiv enn at jeg skjønner hvilken effekt et slik streetmeet har på de som deltar. Man blir litt giret av all burning og rusing, og så skal man tøffe seg litt på vei hjem. Sånn er det bare. Dessverre er det få "unge menn" som er i stand til å beherske seg i en slik situasjon. Det er litt lettere på vei hjem fra butikken...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

323 GT-R er vel ikke typegodkjent? Er vel sånn at hver enkelt bil er stykkgodkjent der?

 

Riktig som Ascona sier, Enzo fikk iallefall ikke noen typegodkjenning på sin i Larvik, der måtte de trå til med stykkgodkjenning.

Det måtte de også på min Cagiva Mito.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by robin4

hallo, det var tross alt over 2,5t siden treffet, og ca 15km unna. mye annet man rekker å gjøre da ass.

Dvs. han kjørte ikke direkte hjem.

 

Sant nok, rekker å grisekjøre mye da :D

 

Neida, men det er nå en gang slik at så lenge han i det hele tatt var innom treffet så vil det linkes i media. Uansett hvor teit vi synes det er, så må vi bare infinne oss med at dersom vi ønsker å kunne ha slike treff må man også være klar over at det innebærer et visst ansvar. Jeg er helt enig i at dette kunne skjedd når som helst, men det gjorde det nå engang ikke...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår