Gå til innhold

Cuda 70

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Morndu :)

Tenkte bare å vise litt hva en driver med utpå landet..

Legger ut litt om prosjektet til naboen, dette skal være en bil som ikke bare skal stå parkert i en garasje og støve ned, men heller en show, cruse, bruksbil.

Hærligheten er en Plymouth Cuda 70 som er så og si 100% strøken!

Finnes ikke rust eller noe, til og med under bilen kan du gnu med finskjorta uten og bli møkkete..

Han har nå byttet ut den gamle 440'en six pack med ny motor.. Smidd innmat, rustfrie headers osv. og bygd på mye av det værste:sombrero: ikke noe tull her!

Og selvfølgelig ei "lita" presse som ekstra pustehjelp :usa:

Her er noen bilder fra inne i garasjen.. motoren er under montering akkurat nå..

DSC00636.jpg

DSC00635.jpg

Pressa snart klar for montering

DSC00645.jpg

DSC00646.jpg

DSC00637.jpg

DSC00639.jpg

Prøvemontering...

DSC00133.jpg

God kjøling må en ha

DSC00650.jpg

DSC00638.jpg

Beklager bildekvaliteten, men det kommer av litt spesielle skinnende lysforhold :P

DSC00129.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joakim, jeg skal hilse han :) Fint og se flere som har Cuda, noen som har peiling på antallet 70 modeller i norge?

hva skjer 1 mai? Noe på ACR?

Har ikke noen bilder av bilen ute her nå, men skal få han til og sende meg noen..

Nærmer seg førstegangs start av nymotoren, innkjøring vil bli gjort uten pressa, for og få misnst mulig belastning med det samme...

6-71 BLOWER PRESSE

Bilde019.jpg

Bilde018.jpg

Bilde017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 mai er det bare cruising.. vårslipp. ACR er litt seinere på året. Vet ikke hvor mange 70 cuda'er det er på berget.. men jeg kan nå si det at min egen og Alf sin er de to eneste jeg har sett i levende live...

trip20.jpg

Member of The Rapid Transit System

----------------------------------

1970 Plymouth Barracuda, 340

1990 Audi 200 Quattro Avant, 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 mai er det bare cruising.. vårslipp. ACR er litt seinere på året. Vet ikke hvor mange 70 cuda'er det er på berget.. men jeg kan nå si det at min egen og Alf sin er de to eneste jeg har sett i levende live...

trip20.jpg

Nei det er ikke mange cuda her i landet. Prisene må vel ta noe av skylden for det.Synd for det er ett av de fineste karosseridesignene fra 60 tallet.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har ikke sett mange av di i Norge.. Så det er vel neppe mange som er kjørbare eller brukes ute blandt folk..

Liten rettelse pressa er 8-71 ikke 6-71 :)

Om bilen kommer til mo i rana vet jeg ikke, men bilen vil helt sikkert være og se rundt om i løpet av året.. Allerede om 14 dager vil bilen være på utstilling i nordlands hallen i bodø på bilmesse.. Bare alt går bra med staring og innkjøring..

Litt spec om motoren:

440 block borret 030

Smidd veivaxel 3,75 slag

Diamond smidde stempel 8.5.1 komp

Plasma moly ringer

Hydralisk kompressor kamaxsel

Edelbrock aluminium topper

Crane rullvipper

BDS 8-71 kompressor

2x holley 750 forgassere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå er motoren innkjørt og det er bare småtteri før den er klar for veien:) Motoren startet med en gang og selv om den aldri har vært igang før, både med og uten kompressoren! Den går helt jevnt og fint på tommgang,uten problemer..

Her er en liten video snurt fra garasjen igjen

http://klipps.sol.no/movie.jsp?name=kompressor

Lenke til kommentar
Del på andre sider