Gå til innhold

dyser..

Ranger emnet

Volvo 240 T4R

Anbefalte innlegg

• 11 months later...

jeg lurte på en liten ting. jeg har en volvo 240 me 240ft motor. den har viking chip, t3-t04 turbo med ca 1.2 bar ladetrykk. jeg har en mistanke om at den får en anelse for lite bensin. dysene og bensintrykket er orginalt.

så har jeg fått tilbud om noen siemens deka 550cc dyser, vil desse passe med motoren min eller blir de for store?

mvh.

1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan

1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurte på en liten ting. jeg har en volvo 240 me 240ft motor. den har viking chip, t3-t04 turbo med ca 1.2 bar ladetrykk. jeg har en mistanke om at den får en anelse for lite bensin. dysene og bensintrykket er orginalt.

så har jeg fått tilbud om noen siemens deka 550cc dyser, vil desse passe med motoren min eller blir de for store?

mvh.

Hei.

Det går ikke å sette på større dyser sånn uten videre.

Den må mappes om for de store dysene.

Den chipa motorstyringen din vil gi åpningstider på dysene som om

der stod de gamle dysene, og når du da har montert store dyser så vil de bli alt for mye bensin.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derav 3" LMM.

Hei.

Det fungerer slik. når motor har eit gitt turtall og last så suger motoren i seg en viss masse eller mengde med luft som Lmm

registrerer, Det er da motorstyringen gir en programert åpningstid til dysene for hvor lenge de skal være åpne, dette for at motoren skal ha rett blanding eks lambda 1 AFR 14.7 til 1.

Den åpningstiden vil være den ""samme"" uansett hva dyser du setter i.

Det er derfor de brenner nye chip som er spesielt tilpaset

større dyser.

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider